Ik krijg mijn Tinnitus niet meer onder controle wat nu?

Hallo beste lezers, ik heb nu al 8 jaar Tinnitus, en normaal gesproken hoorde ik het nooit omdat ik er niet mee bezig was. Als ik ging slapen hoorde ik het wel zachtjes maar niet heel storend. Ik had er wel eens een periode tussen dat het wat harder was dan normaal maar dat ging wel weer weg. Nu heb ik weer zo'n periode dat het harder is dan normaal maar ik kan maar niet ophouden er op te letten, ook als ik probeer er niet op te letten hoor ik hem toch duidelijk. Er is ook veel gebeurd dit jaar, heb een hernia, mijn neus was gebroken en ben de laatste tijd heel druk in mijn hoofd. Slaap ook al heel lang laat. En ben een beetje gestrest. Ben nu ook al bij een maatschappelijk werker geweest 4 dagen geleden. Dat hielp eventjes, hoorde wel de piep maar wat zachter voor mijn gevoel. Nu is mijn vraag hoe krijg ik het weer onder controle zoals dat eerst wel altijd lukte en nu niet ?
En is het blijvend dat het zo hard is of zien jullie in iets wat ik gezegd hebt dingen wat het harder maakt. Hoor graag van jullie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Magnesiumcitraat supplementen en dan veel en voeten en/of ligbaden met magnesium chloride Dit vooral vanwege de combi met extra stres, maar je kan ook meer dingen tegelijk aanpakken.
http://www.ahealthylife.nl/5-natuurlijke-remedies-tegen-tinnitus/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jackd
sorry maar hier geloof ik echt helemaal niets van.
Ik heb zelf ook helaas al een aantal jaren tinnitus, en heb hier een tijdlang mee in t ziekenhuis en bij n gehoorspecialist gelopen. Tot heden is er niets aan te doen, en al zeker niet met mineralen, vitaminen of dergelijke voedingsmiddelen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geloof heeft er weinig mee te maken.
Ga zoeken, lees forums, lees onderzoeken. Of geloof je dat je iets hebt wat uit het niets ontstaat?
Kijk hier eens bij oorzaken:
http://www.tinnitus.nl/over-tinnitus.html
Magnesium vermindert o.a. de oorzaken die met zenuwen, spieren en stress te maken hebben.
Poet
8 jaar geleden
Ik ken mensen met tinnitus. Uiteindelijk helpt het hen het best om flink aan de slag te zijn met iets dat waarvoor ze gedreven zijn. Vaak is dat ook met andere mensen omdat ze dat gezellig vinden of omdat dit ze motiveert. Als dat in (ander) werk gevonden wordt is het natuurlijk mooi. Anders is er wellicht (semi)vrijwilligerswerk te doen. Ook als je lichamelijk wat beperkt bent. Denk aan het helpen van hobbyclubs of sport/muziekverenigingen. Die zijn vaak heel blij met iemand die wat taken kan doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb nu juist het probleem dat ik er alleen maar aan denk, tijdens muziek luisteren tijdens hardlopen tijden het werken (Stage). Ik let er alleen maar op
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In je verhaal is te lezen dat je minder last ervoer nadat je bij de maatschappelijk werker was geweest. Wellicht is stressreductie hiervan het gevolg met als uitkomst: minder last. Kijk eens of je nog meer kunt doen om stress te voorkomen.
Of - ga naar een KNO arts
Of - probeer het advies van @Jackd ! Succes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
vitaminen en mineralen kunnen welgedelijk ermee te maken hebben .... omdat je er nog nooit van hebt gehoord is natuurlijk geen argument om te zeggen dat dat het 'dus' niet is.
Sterker .... het probleem met de reguliere artsen is, dat ze (zeer) weinig tot helemaal geen verstand van zaken hebben wanneer het om vitaminen en mineralen gaat.
Zo is het al meerdere jaren bekend dat een B12tekort vaker voor komt dan men denkt ... het zou eigenlijk bij (vage) klachten ALTIJD standaard getest moeten worden, maar dit gebeurd niet.
Of áls het dan wél gebeurd .... dan weet men niet hoe het te interpreteren ... en/of de behandeling gaat fout. (er wordt zelfs vaak bewust tegen het protocol ingegaan!!!)
Het probleem in onze gezondheidszorg is dat we niet bezig zijn met GEZONDHEID, maar met ONgezondheid. We doen hier teveel aan symptoombestrijding ... maar de oorzaak wordt niet aangepakt met zelfs tot aan fatale gevolgen aan toe!!! (blijvende schade of zelfs overlijden). Ik raad je aan jezelf in te lezen over vitaminen en mineralen:
betrouwbare websites zijn bijvoorbeeld: op facebook:
ONDERVOEDING & VITAMINETEKORTEN IN NL
en
B12 tekort, de vergeten ziekte en daarnaast uiteraard de site van de stichting B12tekort
én uit deze site/dit verhaal is de stichting ontstaan: http://home.kpn.nl/hindrikdejong/symptoom.htm veel succes en hopelijk vind je verlichting voor je klachten of zelfs klachtenvrij ;)

Antwoorden (2)

Alles wat in je lichaam gebeurt heeft zijn betekenis. Het punt is dat we het onder controle willen krijgen zonder de betekenis te achterhalen. dat heeft totaal geen zin. Als je dit onder controle krijgt zonder meer, zal je gewoon iets anders krijgen.
Dus kijk eens na vanaf wanneer de symptomen zijn ontstaan. wat was er toen in je leven? had je eventueel voordien al andere symptomen, die je genegeerd hebt? Wat is er nu in je leven? Waar zit er "ruis"?
Laat je desnoods helpen door een psycholoog of psychiater of als je dit ziet zitten, een homeopaat die holistisch werkt.
Een maatschappelijk werker kan je wel een beetje op weg helpen, maar hier is toch een dieper onderzoek nodig.
Mijn zus heeft jaren Tinnitus gehad, werd bijna gek, maar sinds ze de achterliggende problemen heeft aangepakt onder begeleiding, heeft ze er nauwelijks nog last van.
liveisgreat
8 jaar geleden
Ik heb er zelf ook enorm last van . Wat ik zelf merk bij (meer ) spanning neemt het toe of mogelijk dat het meer irriteert . Niks helpt mij echt maar leven is aanpassen .Leef zo rustig als het kan rust optijd en breng je zelf tot rust met rustige muziek of met juist geruis van natuur geluiden watervallen tingeltangel geluiden maar hou het volume laag (die zijn te laden via de Appstore ) drink geen koffie of thee in de na middag of avond ja ook thee bevat veel pep . ( werkt minder heftig dan koffie maar werkt veel langer door ) dus ga rustiger leven . Concentreer je op andere dingen en geluiden luister evt naar boeken met een aangename stem . Laat het wel op tijd weer onderzoeken want voor sommige situatie 's zijn oplossingen . Ga je er niet op fixeren ook niet van dokter naar kwakzalver rennen het helpt je niet je raakt er alleen verkeerd op gefocust . Bij langdurig slecht slapen neem dan in overleg met je arts een een x ! Een pilletje maak ook daar geen gewoonte van . Succes .