Hoe help ik iemand die zichzelf te dik vind?

Ik wil graag een meisje helpen die zichzelf te dik vind en eens in de zoveel tijd alles overgeeft. Alleen ik heb geen idee hoe.
Heeft iemand tips hoe ik haar kan helpen want ze wilt er ook graag mee stoppen want, ze weet zelf dat het ook niet goed is voor haar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Psyche
6.4K

Het beste antwoord

Ik zou om te beginnen niet zeggen dat zij er wél leuk uit ziet en niet dik is etc ..... heeft namelijk totaal geen zin.
Dat bevestigd haar veeleer in haar gedachtengang dat het belangrijk is hoe zij er uitziet. (zo werkte het in ieder geval bij mij)
Laat haar gewoon zien dat je veel van haar houdt, zoals ze is. Dik/dun, groot/klein etc is niet belangrijk!
En daarnaast is het belangrijk dat ze hulp gaat zoeken, te beginnen bij de huisarts.
Die kan haar dan verder verwijzen naar iemand die met haar kan praten en haar kan behandelen.

Vooral véél liefde heeft ze nodig .... JE BENT GELIEFD ipv je ziet er goed uit en je bent niet dik ..... ;)

sterkte (beiden) en beterschap voor je vriendin :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zeg haar naar haar huisarts te gaan, deze kan haar helpen en begeleiden, mogelijk stuurt hij/zij haar door naar een deskundige op dit gebied, een diëtist(e) bijvoorbeeld, praten kan ook een hele goede steun zijn, luister goed en echt naar haar en vertel haar ook zoveel mogelijk, maar alleen als je het meent, dat ze mooi is, dat ze er goed uitziet en dat ze een leuke meid is. De echte hulp kun je beter aan de deskundigen overlaten, daar kun je zelf niet veel aan helpen. Vriendschap is eerlijk tegen elkaar zijn en elkaar helpen als het even wat minder goed gaat. Wees niet bang dat ze boos op je wordt als je haar naar haar huisarts stuurt, je doet het voor haar bestwil, om haar te steunen, dat is wat vrienden doen. Er komt dan ook een dag dat ze je dankbaar is.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan, de aanvulling van Anneliez is ook een prima tip, ze kan dit niet alleen, als haar vader en moeder haar ook steunen hierbij, kan er op de moeilijke momenten sneller ingegrepen worden, dan is er vaker iemand bij haar die dit probleem kent en die om haar geeft. Ze moet dit probleem delen om eraf te komen.
Antoni
9 jaar geleden
Misschien kan vraagsteller haar vriendin begeleiden bij haar bezoek aan haar huisarts.
Antoni
9 jaar geleden
Correctie: haar of zijn vriendin. Ik weet niet of LoudlySizzling een meisje/vrouw of jongen/man is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan inderdaad een grote steun zijn, een goede vriend of vriendin bij het gesprek, soms kom je zelf ook niet goed uit je verhaal, dan kan je vriend(in) aanvullen, vraag haar eens of ze dat fijn vindt.
Bedankt Antoni.
vertel het tegen haar ouders, ook al zegt ze dat dat niet mag.
Dat is geen klikken in dit geval
9 jaar geleden
wel ik zou bij deze het niet zomaar tegen de ouders vertellen dat zou jullie vriendschap wel eens kunnen beschadigen .. wel moet je haar natuurlijk helpen ik heb deze situatie ook mee gemaakt dus ik weet hoe je je voelt ik zou beginnen met samen met haar eens op de weegschaal te gaan staan en te bewijzen met het bereken van haar grote, leeftijd... dat ze helemaal niet dik is, ook kun je met haar in bikini in de spiegel gaan staan en haar laten zeggen dat ze mooi is juist zoals ze is nu oké dit gaat niet direct over gaan natuurlijk dat heeft tijd nodig maar het is wel al een begin en ook zou ik eens een diep gesprek met haar voeren want hoe ze haar nu voelt komt niet zomaar van zich zelf, daar schuilt meestal een diep verhaal achter , een goed gesprek nu en dan zal haar ook al helpen. en vooral laat haar zien dat je er voor haar bent en laat haar nooit vallen, het zal haar helpen om te weten dan iemand bekommerd is om haar en haar echt wil helpen. alvast veel succes en ik hoop dat het allemaal goed komt. x kimberly
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
overgeven en niet eten word je juist dik van, het gaat om wat je eet en de hoeveelheid, met daarbij bewegen natuurlijk. Overgeven heeft echt geen enkel zin. Je hebt bepaalde hoeveelheid calorien nodig. Het beste kan je je houden aan de schijf van vijf (klinkt heel cliche maar het klopt) en daarbij bewegen.