Wat kan je doen tegen onrustige dromen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb borderline en droom daardoor erg veel en erg heftig. Ik ben dan zo druk met hard fietsen, bergbeklimmen, vechten e.d. dat ik 'smorgens doodmoe ben. Overdags kom ik dan nergens meer toe. Helppp.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1.8K

Antwoorden (4)

Koeler gaan slapen. En twee uren voordat je naar bed gaat geen spannende dingen meer doen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goeie tips, plus.
En géén schermen (tv, pc, Ipad of meer van dat) n uur voor je gaat pitten. Word je ook erg onrustig van
Tegen onrustige dromen kan je en mag je niets doen. Wel moet je eens zien of je uw levenswijze niet moet veranderen, want dromen zijn een manier om de problemen en emoties die we in de loop van de dag hebben meegemaakt te verwerken. Als we niet dromen dan worden we gek. Het is zoals bij een computer, die je regelmatigde harddisk eens moet opkuisen en defragmenteren. Doen we dat niet dan raakt de harddisk vol met onnodige zaken en is er geen plaatst meer voor belangrijke dingen. Resultaat de computer begint te sputteren en kan uiteindelijk niet meer opgestart worden. Hetzelfde zou gebeuren met onze hersenen. Dus als je onrustig droomt moet je eens kijken waarover je droomt en dan proberen die droom te plaatse in wat je doet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Zeer juiste (en inmiddels up-to-date) informatie en advies.
(Was je ook bij de lezing over NIETS ?)
Plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, niet aanwezig
In de dromen verwerk je o.a. gebeurtenissen vanuit je leven. Ik weet niet of je ergens mee zit, al kan dat heel diep zitten, of helemaal niks maar dromen zeggen je wel wat. Ik raad je aan je dromen, voorzover je ze kunt onthouden, op te schrijven of op te nemen.

Schrijven doe je niet zo gauw maar via je mobiel opnemen is wel veel makkelijker want dan kun je veel beter je droom vastleggen omdat je vanuit je direkte gevoel praat en niet hoeft na te denken met schrijven.

Misschien komt er dan een patroon in je dromen en is er misschien dan ook de mogelijkheid om in je leven iets te signaleren waar die dromen vandaan komen en ze dan op kun lossen. Ik heb zelf wel eens een droom gehad waarin ik hard had gewerkt en was kapot toen ik wakker werd. En toen moest ik nog werken die dag. Niet prettig.

Ik hoop dat je er wat mee kunt, trouwens het schijnt ook aan eten te kunnen liggen. Te zwaar eten voordat je gaat slapen kan ook dromen opleveren. Daar heb ik zelf ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je erg vaak heftige dromen hebt kan dat verschillende oorzaken hebben:
-je zit in een periode waarin je zaken aan het verwerken bent, bijv. d.m.v. therapie.
-je hormonen en/of neurotransmitters zijn uit balans, kan allerhande oorzaken hebben, waaronder leeftijdsfase, bijwerking van medicijnen, voedingspatroon of dag/nachtritme. Als je deze mogelijkheid wilt onderzoeken kom je in de reguliere zorg niet ver met je vraag, ik zou daarom een complementair genezer overwegen, bijv. een orthomoleculair arts.