Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik moet veranderen van psycholoog, iemand die tips heeft om het beter te kunnen accepteren?

Ik heb een hele goede band met mijn huidige psycholoog, maar door omstandigheden moet ze naar een andere plaats. Ik vind het erg lastig om mensen in vertrouwen te nemen en doordat ik een vervelende ervaring gehad heb mrt de persoon die mijn nieuwe psycholoog word, vind ik het alleen maar lastiger om haar in vertrouwen te gaan nemen. Heeft iemand misschien tips hoe ik beter kan proberem te accepteren dat het zo is en dat ik er niks aan kan doen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je al een vervelende ervaring hebt gehad met degene die nu jouw psycholoog wordt, dan zou ik vragen om een ander. Een psycholoog helpt pas als je deze kan vertrouwen en als dat niet het geval is, dan moet je een andere psycholoog opzoeken.

Als je een probleem hebt, dan moet je er wat aan doen. Als je aan je probleem niks kan doen, dan is het geen probleem meer, maar een feit. Zoek een psycholoog die bij jou past, anders helpt het ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Diegene hierboven heeft al geantwoord met wat ik ook wou zeggen, maar om een andere psycholoog vragen dus! Jij bent de zorgvrager en je hebt er recht op. Het is een lange zoektocht naar de juiste persoon met een vertrouwde klik, ik doorloop 't nu ook. Maar uiteindelijk is het het waard :) en een nieuwe psycholoog kan wel goed voor je zijn, haar of zijn kijk op jou problemen is weer veel anders dan de vorige en misschien leer je nog nieuwe dingen van diegene.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding