Hoe kan het dat ik beeld en geluid samen met elkaar heel goed kan onthouden?

Als ik ergens naar kijk en ik hoor iets, dan weet ik de dag erna nog, als ik naar datzelfde kijk wat ik toen de vorige keer hoorde toen ik daarnaar keek.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (2)

Jouw hersens maken een combinatie van hetgeen je gehoord en gezien hebt en slaan dat als één geheel op. Bij jou werkt dit kennelijk sterker dan bij de meeste anderen maar op zich is dit een normaal verschijnsel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat je het dan van 2 soorten hoort. Zo zit dat ook met leren; als je het hardop zegt en schrijft en ziet, onthoud je het ook beter. Zo zit het dus ook met beelden en geluiden.