Wat kan ik doen als ik me voortdurend zorgen maak om van alles?

Bij de geringste dingen maak ik me al ongelooflijk zorgen en ben ik nerveus en denk hier heel lang over na, totdat het gevoel op een gegeven moment plotseling verdwenen is en niet meer terugkeert?

Bijvoorbeeld als ik iemand bezoek, die ik eigenlijk niet mag bezoeken, dan controleer ik eerst de omgeving op bekenden en verberg ik mijn fiets, zodat niemand dit ziet. Maar toch maak ik me zorgen dat iemand dit weet. Wat is dit? En hoe kom ik hier van af?

Ik leef een rustig leven, dus daar kan het niet aan liggen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
Amadea
10 jaar geleden
Wat bedoel je er dan mee dat jij iemand eigenlijk niet zou mogen bezoeken? Er moet een achterliggende oorzaak zijn, die daar wellicht in zit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou ja, ik mag die persoon wel bezoeken, maar het zou vernederend zijn als iemand dit zou weten, maar ik heb dit met alles. Dat ik iets negatiefs te horen krijg en dat iedereen dat al weet, maar niets zegt om mij te kwellen en daardoor let ik heel goed op hun gedrag. Of er iets afwijkends is. Ik word hier gek van. Ik ervaar dit eigenlijk al een hele tijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt wel alsof ik iedereen wantrouw, behalve mezelf.
niko
10 jaar geleden
ga eens praten met een deskundige.
Amadea
10 jaar geleden
Het zijn jouw gedachten, Erbarmelijk, en die komen niet overeen met de werkelijkheid. Heb je ooit aan iemand gevraagd of het zo is dat iets negatiefs opzettelijk niet aan jou verteld is? Nee, je DENKT het alleen.

Het beste antwoord

Zoals je het hier omschrijft klinkt het als een behoorlijke belemmering op je leven en ik denk niet dat dit alleen zo even is op te lossen. Ik zou kiezen voor een deskundige hulpverlener en persoonlijk het liefst alternatieve behandeling. Een psychiater zou in dit geval meestal kiezen voor eerste stap medicatie en dat is niet nodig. Daarmee lijkt het beter te gaan, maar je onderdrukt het en dat wil je ook niet. hieronder 1 van de vele mogelijkheden http://www.morpheus-emotionele-bevrijding.com/gegeneraliseerde-angststoornis.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat je zou kunnen doen is de dingen die je eigenlijk niet mag doen(van jezelf),ook niet doen.dan pas heb je echte rust.nu creeer je zelf onrust door te doen wat niet mag.daar maak je je dan zorgen over.
10 jaar geleden
Wat je het beste kunt doen is dit met je huisarts bespreken. Hij of zij kan je dan, als dat nodig blijkt, doorverwijzen naar een psychiatrische hulpverlener. Want het lijkt erop dat zich van alles in jouw hoofd afspeelt wat niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wilde na het lezen van zijn reacties ongeveer hetzelfde zeggen ;-) dus uiteraard weer een dikke +