Hoe dring je tot iemand door om iets te doen, wat hij/zij zelf niet ziet en hard voor moet werken?

Wij wonen een half jaar in een huis dat half af is. Er liggen nog steeds klus-spullen in mijn huiskamer (van een klusvriend van mij vriend) en nog een hoop dingen te doen. Ik heb al vaak bij mij vriend aangegeven dat ik wil dat er weer eens wat gedaan wordt in huis. Ik heb zelf al veel gedaan, maar de klussen die nog moeten, kan ik niet.
Mijn vriend vindt het geen probleem, "er is toch goed in te leven...".
Ja, we leven, maar woongenot heb ik niet.
Als ik erover begin zegt hij dat hij er geen tijd voor heeft. Oké, hij werkt 6 dagen per week. Hij wil pas klussen als hij vakantie heeft, want dan schiet het in zijn ogen pas op. En volgens hem is er geen verschil in: de komende 7 weken 1 klus per week, of over 7 weken 1 week vrij nemen en dan 7 klussen doen...

Hoe kan ik nou tot hem doordringen??!!! De spullen die hij nodig heeft zijn er, hij hoeft alleen zijn klusvriend even te vragen. Maar hij verdomt het gewoon om een boormachine vast te houden... :-(

Heb alles al geprobeerd in mijn ogen; boos worden, rustig blijven, huilen, zelfs gedreigd met 'help mijn man is klusser...'

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
3.4K

Antwoorden (4)

Laat hem KIJKEN naar mijn man is klusser.... Maar goed, je kunt ook een ultimatum stellen: hij vraagt maandag die week vrij aan op zijn werk binnen 8 weken en je eist dat het dan die week ook gebeurt. Blijkbaar vindt hij het prettiger om een week lang hard door te werken en dat moet jij ook accepteren. Zes dagen werken en een dag klussen in de week is ook niet echt fijn voor een man en zijn broodnodige ontspanning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Motiveer mensen om je heen zoals ouders, schoonouders, broers zussen ,vrienden buren enz maak een afspraak om met zijn alle te klussen dat motiveert je vriend ook. Samen sta je sterk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraagsteller kan deze klussen niet doen dus waarschijnlijk die ouders, schoonouders, broers, zussen etc ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het wel een goed idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We weten niet waar het om gaat maar ik ken weinig mensen die electra kunnen aanleggen en zo zijn er wel meer klussen die je niet zomaar eventjes kunt doen. Daar ging ik dus van uit, dat soort klussen.
Ik zou het zeggen: schat ik ga naar mijn ouders of vrienden, familie tot je ons huis helemaal af maakt!! Geef hem ook 2 weken tijd of zo. Sowieso een ultimatum geven. Als ie echt van je houdt dan doe.ie het ook. Ik weet het wel dat het best wel lastig is na 6 dagen werk maar dat moet het gewoon gebeuren. Anders weet je gelijk hoe hij daarover denkt. Soms in je leven moet je gewoon hard zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet hij dus wel vrij kunnen krijgen want het is teveel werk om in 2 dagen te doen blijkbaar (twee wk en maar 2 dagen vrij in die 2 wk).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste waren die 2 weken gewoon een voorbeeld hoor en ten tweede het is toch zijn proobleem hoe hij dat doet, hij heeft tot zover laten.komen of niet. Sowieso niemamd werkt 24 uur dus kan ie ook gemakkelijk na zijn werk elle dag beetje bij beetje doen of niet?? Ik heb vorige jaar ook 100 kwadrate meter laminaat gelegt binnen 1 maand. In mijn eentje en met meubels daarin he
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje overdreven hoor, 'als hij echt van je houdt dan doet hij het wel'. Draai de rollen eens om, stel dat je man op die manier met jou om zou gaan? "Ik ga bij je weg als je niet zus of zo"? Chantage noem ik dat. Leuk voor de controlfreaks onder ons, maar niet echt een basis voor een goede relatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn probleem? Hoezo? Een vrouw die bij je weg gaat als je baas je niet binnen 2 wk een week vrij kan geven? Als je niet 2 wk bedoelt zeg dat dan ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze heeft toch alles geprobeerd of niet?? Het dring niet doooorrr dus moet het maar dan zo. Zij is toch ongelukkig en ik weet het niet hoe jullie een gezond relatie beschouwen maar dit is het niet.
Er is volgens mij een heel effectieve manier die het probleem wel oplost. Ook als je toch niet doordringt.
Op die ene dag dat hij vrij is pak je ZELF de boormachine en je zegt: schat je hebt het zo druk, ik ga het gewoon proberen, kun je me dan wel een beetje helpen of aanwijzingen geven?

Let op, het moet wel op die toon, niet zuchtend zeggen: omdat jij er te beroerd voor bent doe ik het wel zelf......

Heel veel mannen vinden dat toch hun eer te na en zeggen dan: nee hoor, ik doe het wel.... en dan zou ik aanbieden om te helpen, dat maakt het ook veel gezelliger.

En als je toch niet doordringt, of hij is echt te moe of te druk, dan leer jij uiteindelijk echt wel een boormachine hanteren. Zo moeilijk is het niet en dan kun je de klussen voor een deel gewoon zelf doen.

Maar ik gok dat het niet zo ver gaat komen, ik denk dat hij gaat helpen of het overneemt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo zou ik het dus ook doen. Heel Internet barst van de handige filmpjes over klussen, dus dat gaat vast lukken. Dat je er van baalt als een stekker als hij ECHT niks doet, kan ik me voorstellen, maar als hij heel duidelijk is dat hij er over een paar weken echt aan begint, moet je OF geduld hebben, OF het zelf doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn man zou zeggen ga door schat gaat prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan heb je dus weer iets geleerd, over je man en over klussen. Kamakajajippiejippiejeeej!