Betaalt de zorgverzekeraar voor de hoeveelheid gesprekken die je hebt gehad met een hulpverlener uit de 2elijns of voor de duur van inschrijving?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (2)

Voor de duur van de inschrijving. Want na een jaar behandeling wordt het verder betaald vanuit een andere soort verzekering.
Dus het maakt niet uit of je nu 200 uur aan gesprekken had of 1000 uur aan opname of iets dergelijks. Na een jaar verandert dat via het AWBZ (geloof ik)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat niet, de verzekering (uiteindelijk ook jij met eigen risico) betaald alleen per gesprek/behandelingstijd. Als je dus alleen ingeschreven staat, betaal je niks.
Mag ik vragen waarom je dan wel ingeschreven staat maar geen behandeling hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien komt dit omdat zij verantwoordelijkheid dragen voor die doorverwijzing. Maar waarom wil je stoppen (het kost dus niks) en wil je wel doorgaan bij die andere behandeling?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar de zorgverzekering betaalt dus gewoon alles alleen jij betaalt je eigen risico, en dat geldt dan alleen voor de gesprekken/therapien en dergelijke, niet voor de inschrijving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee dat kan ik begrijpen. Waarschijnlijk blijft elke client nog wel even ingeschreven staan. Je betaalt dus niet hiervoor, natuurlijk wel voor je andere behandeling. Sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat snap ik, gelukkig is dat niet zo ;)
De zorgverzekeraar betaalt per kalenderjaar hoeveel gesprekken je bij een hulpverlener hebt gehad. Elk jaar veranderen de voorwaarden weer afhankelijk van de wettelijke bepalingen en welke zorgverzekeraar je dan hebt gekozen en dekking (basis of ook aanvullende verzekeringen).