Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Helpt hypnose therapie bij burnout klachten?

Ik zit zelf al een half jaar thuis met een zware burnout. Ik heb vrijwel alles geprobeerd om er weer uit te komen. Medicatie en gesprekken bij RIAGG bieden ook geen uitkomst. Nu is mij door bekenden al meerdere malen voorgesteld om hypnose therapie te proberen. Helpt deze methode bij het 'genezingsproces'?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
984

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is per persoon verschillend. Als je een burnout hebt en het is lastig duidelijk te krijgen wat precies de oorzaken of aanleidingen van de burnout zijn, dan kan een goede hypnotherapeut je wellicht helpen dat duidelijk te krijgen. Dat helpt niet direct om je van je burnout te genezen, maar meer inzicht in de oorzaken kan wel helpen. Een hypnotherapeut heeft zelf geen kant-en-klare oplossingen, maar kan je helpen antwoorden te vinden, die je misschien zelf onbewust al wel weet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer is zelfhypnose aangewezen als therapie voor stress of burn-out?
Zelfhypnose is het ideale middel om op moelijke momenten, zelfcontrole op te bouwen.

In het geval van stress, kan je spanning en stress leren verminderen door een korte zelfhypnoseoefening aan te leren die maximaal enkele minuten duurt. Voor het gebrek aan energie of zelfvertrouwen in het geval van burn-out, kan je tijdens je zelfhypnose energieversterkende suggesties leren toepassen. Natuurlijk moet je zelf oefenen om dit onder de knie te krijgen. Als je oefent, zal het steeds gemakkelijker worden je stress te leren hanteren in moeilijke situaties.

Zelftest bij stress en burnout
Wil je weten in welke mate stress, spanning, angst of zelfs depressieve gevoelens meespelen in je leven, dan kan je dat eenvoudig testen door een eenvoudige test van 21 korte vraagjes in te vullen.Zie link:

http://www.mijnkwartier.be/artikel/problemen-stress-burn-out-helpt-hypnose-therapie/
(Lees meer...)
fremar
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding