Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doe je tegen een gigantische heimwee gevoel?

Ik werk sind een aantal maanden in een andere stad (25 km van onze woonplaats vandaan). Ik heb sinds ik hier werk een gigantische heimwee naar mijn kinderen, vrouw, huis of omgeving. Het gevoel is echt heel erg. Zo erg dat je er door wil gaan huilen. Wat kan ik doen...?

11 jaar geleden
in: Psyche
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga maar eens met de huisarts praten, want dit klinkt niet helemaal gezond. Heb je het wel naar je zin op je nieuwe werk? Je bent toch niet echt weg bij je partner en kinderen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huis- of bedrijfsarts lijkt me hier zeer beslist niet overbodig. Heimwee op 25 kilometer is al vreemd, maar niet kunnen WERKEN vanwege heimwee ?? Dan heb je een probleem dat we op GV niet even kunnen oplossen.....
SnakeEye
11 jaar geleden
Ik heb het wel naar mijn zin, daar licht het niet aan. Wat kan een huisarts hiertegen doen, je hebt hier toch geen pillen voor... Ben inmiddels 3 kg kwijt in 1,5 maand.
Ritsuka
11 jaar geleden
Maar 's avonds ga je toch weer terug naar huis?
En waar was je vorige werk dan? Was toch ook van huis weg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, pillen heb je er niet voor ; ik zit dan ook primair te denken aan een doorverwijzing naar een psycholoog. Heimwee is een ziekelijk verlangen naar het vertrouwde, het bekende. Weten dat je elk moment weer terug kunt helpt bij kinderen met heimwee vaak uitstekend ; het is vooral de angst voor altijd 'afgesneden' te zijn die aan de heimwee ten grondslag ligt. De truc zal hem uiteindelijk liggen in het accepteren van je werkomgeving als 'tweede thuis'. En de wetenschap dat ze thuis best effe zonder je kunnen. Niet wezenlijk anders dan toen je nog op school zat of dichter bij huis (nog dichter ???) werkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25 km is natuurlijk niks.
En dat heimweegevoel is dan ook niet logisch.