Hoe voorkom ik dat ik mijn leven in de soep laat lopen de komende dagen?

Er gaat in mijn hoofd de laatste tijd het een en ander mis. Ik ben al naar de huisarts geweest en heb volgende week een afspraak bij een psycholoog. Probleem is nu dat er de afgelopen paar dagen wat dingen gebeurd zijn waardoor ik me nog slechter voel. Ik voel me de hele dag door moe en verdrietig en het lukt me niet goed om me te dwingen mijn huiswerk te maken en een paar belangrijke deadlines te halen. Mijn school gaat nu als een van de weinige dingen nog goed. Ik klamp me er een beetje aan vast maar dat lukt nu ook niet meer. Kan ik met bijvoorbeeld een trucje mijn hoofd leegmaken en mijn problemen nog een paar dagen uitstellen? wat ik ook doe ik eindig voor mij uit starend en op het punt om te gaan huilen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
veel sterkte in elk geval. heb je iemand waar je mee kunt praten? ouders, familie, goede vriend, vertrouwenspersoon op school
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje, ja ik heb er met de vertrouwenspersoon op school over gepraat en met een goede vriendin, maar daar heb ik de laatste tijd niet zoveel contact meer mee helaas.
liveisgreat
11 jaar geleden
neem es een kijkje op deze site : http://www.sochicken.nl/jezelf/7_manieren_om_je_hoofd_leeg_te_maken.html. Bij so Chicken vind je nog vele andere manieren om je hoofd leeg (of alleszins toch leger) te krijgen.

Het beste antwoord

Mijn indruk is dat je - waar het gevoel ook vandaan komt - eerst eens flink moet uithuilen. Op die manier laat je namelijk een heleboel los; en dat kan stress, emotie of iets anders zijn dat jij blijkbaar kwijt moet.
De beste manier om je hoofd leeg te maken is wat voor jou werkt - maar ik kan je alleen mijn manier geven:
Ga rustig zitten en ontspan je zoveel mogelijk. Doe je ogen dicht en haal een paar keer rustig en diep adem. Stel je dan voor dat er een miniatuur-versie van jezelf voor je staat en dat wat er in je hoofd zit, in dat kleine koppie zit. Plaats het dus even buiten jezelf.
Dan stel je je voor dat je je hart open zet en dat kleine ikje erin plaatst. Op die manier kun je wat er in je hoofd leeft, met je hart doorvoelen. Ga op je intuïtie af en doe wat dat stemmetje je vertelt - het liegt nooit tegen je en heeft altijd het beste met je voor.
Wanneer je voelt dat je klaar bent, bedank je de mini-versie van jezelf voor diens hulp en komt weer 'terug' in de werkelijkheid.
Je zult waarschijnlijk gemerkt hebben dat de tranen over je wangen rollen - en dat is nou net de bedoeling. Want je zult merken dat je tijdens die 'reis naar binnen' heel wat verwerkt hebt en losgelaten. Je zult een gevoel van vrede en rust ervaren, en later heerlijk kunnen slapen.
Liefs, en heel veel succes gewenst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heel vervelend voor je om te horen. Heb zelf veel middeltjes om mijn hoofd leeg te maken.
slaap eerst is uit tot je er perse uit moet,snacht verwerk je emoties, daarnaast kan je huilerig worden van te weinig slaap, door stress.

Lekker jezelf moment gunnen. lekker douche, netjes maken. Opgeruimd mens heeft een opgeruimd hoofd. Zorg dat
. zodat je lekker trots op jezelf bent

Ook hardlopen, of andere uitputtende sport, geeft je een energie boost.

Ik hoop dat je dan weer zo lekker in je schoenen staat, effe blij bent met jezelf en je omgeving dat je weet even kan leren.

Helpt mij wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat mij helpt met mijn stoornis zijn de 3 R's ; rust, regelmaat, reinheid, echt een vast ritme aanhouden en dingen plannen

Toegevoegd na 43 seconden:
En voorkom alchol, drugs en junkfood, daar word het alleen maar erger van.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ga ook optijd naar bed en sta niet te laat op, vind je balans.
Veel sterkte, kan je ook advies geven via mail
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zorg dat je voldoende slaap krijgt. In je slaap verwerk je alles wat er de afgelopen periode op je af is gekomen. Dit doe je door middel van dromen/nachtmerries.

Vervolgens is het belangrijk dat je regelmaat houdt in je dag in die zin dat je in ieder geval omstreeks dezelfde tijden op staat, dezelfde tijden eet en dezelfde tijden naar bed gaat.

Wat je verder kunt doen is kijken wat de manieren zijn voor jou om te ontspannen.
Hier kun alleen jij achter komen.
Zo kun je bijvoorbeeld 's ochtends gaan hardlopen en douchen voordat je je dag begint. Of je maakt nog een wandeling voordat je naar bed gaat.

Wat sowieso al ontspannend kan werken is lavendel. Dit kun je in verschillende vormen toepassen. Je kan bijvoorbeeld douchegel gebruiken, wierook of geurkaarsen. Ook kun je lavendel in je tuin zetten en als je deze gaat snoeien de bloemetjes drogen. Deze kun je ook in huis als geurzakjes gebruiken.