Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik dat ik mijn leven in de soep laat lopen de komende dagen?

Er gaat in mijn hoofd de laatste tijd het een en ander mis. Ik ben al naar de huisarts geweest en heb volgende week een afspraak bij een psycholoog. Probleem is nu dat er de afgelopen paar dagen wat dingen gebeurd zijn waardoor ik me nog slechter voel. Ik voel me de hele dag door moe en verdrietig en het lukt me niet goed om me te dwingen mijn huiswerk te maken en een paar belangrijke deadlines te halen. Mijn school gaat nu als een van de weinige dingen nog goed. Ik klamp me er een beetje aan vast maar dat lukt nu ook niet meer. Kan ik met bijvoorbeeld een trucje mijn hoofd leegmaken en mijn problemen nog een paar dagen uitstellen? wat ik ook doe ik eindig voor mij uit starend en op het punt om te gaan huilen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
veel sterkte in elk geval. heb je iemand waar je mee kunt praten? ouders, familie, goede vriend, vertrouwenspersoon op school
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje, ja ik heb er met de vertrouwenspersoon op school over gepraat en met een goede vriendin, maar daar heb ik de laatste tijd niet zoveel contact meer mee helaas.
liveisgreat
11 jaar geleden
neem es een kijkje op deze site : http://www.sochicken.nl/jezelf/7_manieren_om_je_hoofd_leeg_te_maken.html. Bij so Chicken vind je nog vele andere manieren om je hoofd leeg (of alleszins toch leger) te krijgen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn indruk is dat je - waar het gevoel ook vandaan komt - eerst eens flink moet uithuilen. Op die manier laat je namelijk een heleboel los; en dat kan stress, emotie of iets anders zijn dat jij blijkbaar kwijt moet.
De beste manier om je hoofd leeg te maken is wat voor jou werkt - maar ik kan je alleen mijn manier geven: