Hoe kan ik mijn slechte coördinatie oplossen?

Ik heb de laatste tijd vaak last van een slechte coördinatie waarbij ik soms letterlijk iets moet vastpakken omdat ik lijk om te vallen! Hoe zou dit kunnen komen? Iemand tips? Normaal heb ik juist een goede motoriek en coördinatie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
2.3K

Het beste antwoord

Wat je eraan kunt doen, hangt af van de oorzaak. Als dit langer aanwezig is, laat het dan onderzoeken door je huisarts. Er kan sprake zijn van oververmoeidheid, stress, een tekort aan ijzer of vitamines, een neurologisch probleem, etc. Als de oorzaak wordt behandeld, zal ook je coördinatie beter worden.

Mocht er geen specifieke oorzaak gevonden worden, dan zou je oefeningen kunnen doen om je coördinatie te verbeteren, bijvoorbeeld bij een oefentherapeut Mensendieck of Cesar, of bij een ergotherapeut. Maar eerst de eerste stap, dus onderzoek door je huisarts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens: ook als er wél een specifieke oorzaak is, kunnen oefeningen soms helpen. Maar dan moet er misschien ook een andere behandeling ingezet worden. En het is natuurlijk ook mogelijk dat een andere therapie nodig is, bijvoorbeeld als de oorzaak meer ligt in de hoek van stress, slaaptekort, vermoeidheid, etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien oververmoeidheid, misschien iets met bloeddruk ofzo. Ga eens langs de huisarts als je last blijft houden
12 jaar geleden
Klinkt als te lage bloeddruk of een evenwichtsstoornis. Je moet dit aan je huisarts vragen! Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je onderzoeken en laat ook je bloed testen op o.a. B12 en IJzer. Als je B12 lager is dan 150, kijk dan eerst eens bij stichting b12 tekort site, voor je met behandeling instemt/begint.

Toegevoegd na 2 minuten:
Reden: Slechte coördinatie kan met neurologische problemen te maken hebben.