Hoeveel procent van de mensen die een vorm van (psycho)therapie volgen in verband met een eetprobleem, zijn daarna van het probleem af?

Hoe zo'n gedeelte is dat ongeveer? Ik vroeg mij af: is de meerderheid-achteraf- vooral geholpen met het leren omgaan met het eetprobleem, maar blijft daarbij het probleem bestaan? Of zijn veel mensen ook echt van af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Antwoorden (1)

Hoeveel procent van de mensen een therapie volgen kan ik echt niet zeggen. Ik kan wel op je tweede vraag antwoorden; of er mensen zijn die daardoor geholpen werden.
ik ken een aantal mensen die van hun eetprobleem zijn afgeraakt met EFT. neem eens een kijkje op de site van Linda Nuyts. Maar ik zie dat ook het kennen van voedsel en verkeerde veronderstellingen over eten aan de oorzaak kunnen liggen van een eetprobleem. Dat is dan geen psychotherapie natuurlijk, maar ook hier heb ik mensen zien vermageren gewoon door info en begeleiding
Het hangt er allemaal vanaf met wat het eetprobleem te maken heeft : iets psychisch zoals angst, of onwetendheid of nog iets anders.
ALs het over diepe psychische patronen gaat is het onjuist het eetprobleem als het belangrijkste resultaat van het psychisch onevenwicht te zien. Het eetprobleem is dan vaak een randverschijnsel dat verdwijnt zo gauw andere fenomenen zijn behandeld.
liveisgreat