Kan TMS gegeven worden bij een bipolaire stoornis?

TMS (Transcranial Magnetic Stimulation)

Kan dit gegeven worden bij een bipolaire stoornis met vooral depressies? (dus ook voor de behandeling van de depressie, en niet de manie)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn 3 vormen van deze stoornis dus welke bedoel je. depressie en manie vallen bij deze stoornis onder 1 noemen (zonder ups geen downs, en andersom) de oorzaken van deze stoornis kennen verschillende factoren. de meest gebruikelijke behandelingsmethode zijn medicatie en eventueel therapie. 1 aspect behandelen heeft dus totaal geen zin (als het onderdeel is van een ziektebeeld) en voor zover ik weet wordt deze methode niet gebruikt bij de genoemde stoornis.
bovendien zitten enorm veel haken en ogen aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste Bedankt voor je antwoord, maar ik bedoel bipolaire stoornis 1 met hypomanie, en depressies, door medicatie geen hypomanie meer aanwezig. depressies blijven terugkerend. Inderdaad heb je gelijk 1 aspect behandelen heeft geen zin, mogelijk heb ik mijn vraag ook verkeerd gesteld, en bedoelde ik meer of het ook voor de depressies bij een bipolaire stoornis kon werken (dus niet depressie los van bipolaire stoornis, maar de depressie die komt van de bipolaire stoornis) Maar net als het antwoord van Jaap1970, maak ik er maar uit op, dat het blijkbaar sowieso (nog) niet echt een geslaagde behandeling is met tms.

Antwoorden (1)

Wat ik erover lees niet, en het heeft sowieso maar een marginaal effect