Wat is beste manier om in stressvolle tijden kalm en rustig te blijven??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Antwoorden (5)

Stress maakt meer kapot dan je lief is. Hoe meer stress er opbouwt in je lichaam, des te zwakker je wordt.

Niet alleen verliest je leven haar glans, te veel stress zorgt voor een opeenhoping van vage gezondheidsklachten, een afname van je effectiviteit en een drastische afname van je geluksgevoel.

Stress brengt je helemaal uit balans en het kan een flink obstakel zijn voor je levensgeluk. Met deze 19 tips kun je stress uit je leven bannen, zodat je iedere dag ontspannen kunt beginnen!

Toegevoegd na 24 seconden:
http://www.sochicken.nl/jezelf/leven-zonder-stress-19-gouden-tips.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door te accepteren, dat je in een stressvolle periode zit in je leven. Dat klinkt erg makkelijk, maar is het beslist niet!

Aanvaarden dat het is zoals het is, dat is niet hetzelfde als het leuk vinden. Maar wel, dat het geen zin heeft om het anders te willen hebben dan het in werkelijkheid is.
Ga er doorheen, doorleef het, ervaar het, ga er vanbinnen niet tegen vechten.
Door ertegen te vechten, door niet te aanvaarden, door het anders te willen hebben dan het werkelijk is ervaar je veel meer onrust.

Daarnaast je realiseren, dat niets hetzelfde blijft, dat het leven steeds verandert, dus ook deze stressvolle tijden.

En af en toe es even flink niet kalm en onrustig te zijn is ook geen ramp als je jezelf daarna weer kunt herpakken.
Emoties moeten ook geuit kunnen worden en zorgen ervoor, dat de druk wat van de ketel gehaald wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed slapen, op tijd naar bed, gezond eten. Sporten
Neem op tijd je pauzes, waarin je even alles van je kunt gaan afzetten. Drink minder koffie, ,meer water

Ben je spiritueel, dan kan je ook gaan mediteren. En je beter gaan 'aarden'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet zweven. Maar het kan wel als zweven gezien worden (zweefteven). Als je niet spiritueel bent in die zin. Met aarden, bedoel ik dat je ook contact met de aarde gaat opzoeken. Zorg dat je voeten, tenen goed contact maken met de aarde/grond. Bedenk diepe wortels vanuit je voeten de aarde in en zie je stevig staan als een boom.
Erg bekende technieken uit de Chinese TaiChi. Met aarden zit je niet meer zoveel in je hoofd (te tobben) maar ben je meer in het hier en nu. Sta je sterker in jezelf en geloof je meer in jezelf.
Stress hebben is vaak het tegenovergestelde.
je vaardigheden en uitdagingen uitbreiden dan kom je in flow.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er natuurlijk vanaf wat de oorzaak is van de stressvolle tijden. Probeer in elk geval om niet alles perfect te willen doen. Hol jezelf niet voorbij door 3 dingen tegelijk te doen. Handel één ding af en begin dan aan het volgende. Ben je bang om zo iets te vergeten? Schrijf het dan op, maak een lijstje zodat je er niet over blijft piekeren. Dreigt de stress je toch over het hoofd te groeien doe dan even helemaal niets en neem 10 minuten een time-out. Daardoor kom je weer tot rust.