hoe laat ik mn huiswerk los?

Als ik rond half 5 , 6 uur klaar ben met mn huiswerk , (maakwerk + leerwerk) en 's avonds op de bank zit , en in bed lig , kan ik het niet loslaten. Ik ben het steeds in mn hoofd aan het herhalen , en dat is heel irritant , want ik weet van me zelf dat wat ik geleerd heb , ook echt goed weet .... Dus hoe kan ik er voor zorgen dat als ik klaar ben met mn huiswerk gewoon kan relaxen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (5)

Misschien helpt het dan om met andere dingen bezig te zijn. Zet 's avonds een muziekje op en ga vlak voor je gaat slapen nog even lezen om je gedachten van je af te zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luister naar muziek en zing lekker mee, dan vergeet je de dingen om je heen wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had daar ook vaak last van. Nu als ik klaar ben stop ik het altijd gelijk in mijn tas zodat ik het morgen niet kan vergeten en echt klaar ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het vroeger ook in de eerste van de middelbare school, mijn oplossing gewoon alles goed doen. Bij mij werd het na een maand of 3 ook steeds minder, hoop dat dat bij jou ook gebeurt :).

Mvg rik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
na het huiswerk een leuke film kijken of tv. wat je ook kunt doen (omdat je hier toch zit) is vragen over je huiswerk op goeievraag.nl stellen. zo ben je met iets leuks bezig (ik neem aan dat je hier niet onder dwang een account hebt) en tegelijkertijd met je huiswerk bezig zijn. daarbij kun je een muziekje of clip van youtube bekijken ofzo...zo combineer je het geleerde met iets leuks en onthou je het ook makkelijker!!