A.D.D.=> wat is dat ?

hoe krijgt men A.D.D. , Wat zijn de symptomen en hoe kan men er van genezen zonder medicatie ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Je krijgt geen ADD..
Het zit al in je als je geboren wordt en in de loop van je ontwikkeling wordt duidelijk dat er iets met je is.
Dat kan dan ADD zijn.
Het zijn de symptomen van ADHD, alleen zonder de H, die staat voor erg druk, hyperactief.

Slechte concentratie, impulsiviteit, moeilijk overzicht hebben en kunnen plannen, dingen niet afmaken...

Er is zoveel info over.
Bij belangenvereniging Balans www.balansdigitaal.nl vind je goede info.

Genezen doe je er niet van. Wel kun je leren zo goed mogelijk met de symptomen om te leren gaan, zodat het je niet erg hindert in je dagelijks leven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bambi, tegelijk aan het typen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Add heb je al bij je geboorte. Dit kun je niet zomaar meer krijgen en dit heb gewoon al in je.

De symptomen:
Snel afgeleid door dingen en geluiden die niet belangrijk zijn voor de zaak waar men mee bezig is, bijvoorbeeld mensen die elders aan het werk zijn
Moeite met plannen en organiseren van activiteiten, bijvoorbeeld werk of taken
Problemen met het voltooien van taken en tijdig klaar zijn
Niet goed concentreren op details en hierdoor slordigheidsfouten maken
Zeer vaak moeite met het volgen van uitleg en daardoor dingen missen
Vaak zaken vergeten en verliezen, bijvoorbeeld sleutels, geld, of materiaal dat nodig is om een opdracht uit te voeren.

Je kunt er niet van genezen, maar wel mee leren omgaan, zodat je er minder last van hebt.