Hoe stop ik met denken? Het maakt me vaak afwezig waar mijn omgeving wel eens "last"van heeft.zoek een manier, om mijn brein tot rust te brengen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.4K

Antwoorden (4)

Simpelweg praten waarover je nadenkt met de mensen die op dat moment last hebben over jouw afwezigheid. Je brein tot rust brengen is denk ik niet nodig en gaat ook niet denk ik, maar daar dient het nu eenmaal voor. Wat misschien wel het geval kan zijn is dat je gebrek hebt met het uitvoeren van de dingen die je denkt of misschien met de problemen waarmee je zit en die je moet oplossen ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yoga en / of meditatie, dat is ervoor gemaakt en werkt goed. Sporten zoals hardlopen werkt bij mij niet, juist meer tijd om na te denken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, ik add (dat is adhd in je hoofd kort door de bocht gezegt) dus mijn brein maakt overuren en dat hindert mij zelfs bij de dagelijkse dingen.
Ik weet niet of joun omgeving er baat bij heeft op het moment zelf, maar als het bij jou werkt dan hebben zeer er daarna zeker baat bij, maar wat bij mij supergoed werkt is de mp3 speler aanzetten en goed naar de tekst luisteren, dan sluit ik eigenlijk vanzelf al af voor de rest om me heen (bij mij zijn het alle prikkelingen van buiten af die mijn brein niet kunnen verwerken en me dus afwezig maken)en doordat ik alleen maar luister, denk ik zelf niet en dat brengt mij tot rust in mijn hoofd, mijn hoofd rust dan echt uit zeg maar zodat ik daarna beter kan concentreren op bv mijn omgeving.
Tis mss een raar verhaal, maar ik kan het niet anders/beter verwoorden voor wat ik nu precies bedoel...mss helpt het jou ook..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoppen met denken is haast onmogelijk, je kan wél je gedachten verzetten.
Ik zou er direct over praten, als het uitteraard mogelijk is, met mensen die je vertrouwd.
Je kan je blijkbaar niet concentreren om je gedachten te verzetten.
Je zal waarschijnlijk zoveel aan je hoofd hebben, dat het overweldigd, dat je er geen controle meer over hebt.
Nu ik zou proberen te mediteren, om je brein vrijer te maken.
je kan ook eventueel naar je dokter gaan en vragen voor relatine...
Eigenlijk is jou vraag:hoe kan ik me concentreren om niet zoveel te moeten nadenken.......
Want stoppen met denken, kan niet.
nu heb je verschillende mogelijkheden.Mediteren brengt in de eerste plaats ontspanning voor de geest en het lichaam. Door te mediteren geef je je over aan de weldadige verlaging van de frequentie (alfa golven) van je hersengolven en haal je de spierspanning uit je lichaam. Dat geeft een heerlijke innerlijke rust en een gevoel van nieuwe kracht en energie. Je krijgt het idee "alles weer aan te kunnen".

Hier zal je zeker iets aan hebben, succes.