waarom juist zijn dergelijke games, zoals farmville, cityville van facebook verslavend?

Ik ken een hoop mensen die van s'morgens tot in de late uurtjes altijd maar bezig zijn met die spelletjes, leven ze in een fantasiewereld?
Sommige verwaarlozen hun huishouden...daardoor...

Toegevoegd na 23 minuten:
de mensen die ik ken worden depressief....of ze waren dat al een beetje, het heeft ook denkelijk met labiele of stabiele mensen te maken, diegene die er aan toe geven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.2K

Het beste antwoord

Het verslavende aspect van dit hele spel is de tijdslimiet die erop zit, het feit dat je dingen kan bouwen en kopen en verplaatsen, de missies die je moet doen en of andere mensen met je meewerken.

Het is overigens ONMOGELIJK om dit de hele dag door te spelen, omdat het anderhalf uur duurt voor je energie weer is aangevuld. In die tussentijd kan je het spel dus het beste niet spelen, omdat je dan nog langer moet wachten voor het in zijn geheel is aangevuld. In de tijd dat ik dit getypt hebt, heb ik 3 energie erbij gekregen.

Het verslavende is eerder het wachten tot je weer verder kan gaan, dan het spel op zich.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat het gewoon een simpel en leuk spelletje is. Je moet opdrachten voltooien en het geeft een voldaan gevoel als je dit haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk je dat serieus? Het is gewoon een simpel spelletje, waar je voldoening uithaalt als je opdrachten haalt. Net zoals met Angry Birds, dat is laatst onderzocht waarom mensen er zo verslaafd uit zijn. Antwoord: voldoening. Dus ik snap niet waarom ik een min krijg, aangezien mijn antwoord eigenlijk gewoon wetenschappelijk bewezen is.
Zet FarmVille in het zoekvenster en ontwaar dat uw vraag er al stond.

Ongemerkt gaat er heel veel tijd in zitten in de games van Zynga.com
Het opbouwen en uitbreiden neemt de meeste tijd in beslag.
Daarna komt men in rustiger vaarwater.
Maar dat doet men weer teniet als men kinderen en kleinkinderen helpt met hun farm.

Een bijkomend iets is de vereiste om verder te komen in het spel (uitbreiding van land) dat men een x aantal buren of vrienden moet hebben.

Zo heeft men ,vrienden, en ,buren, uit de hele wereld op Facebook/Zynga.
En daar gaat ook weer heel veel tijd in zitten.

Er zijn al spelers die al in level 240 zitten.
Komen wij aan met 102 en 93.
Verslaafd? Hoezo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spelletjes die aan de hand van jouw prestaties uitgebreid kunnen worden, worden meestal verslavend ervaren. Een spel die standaard 10 levels heeft en beperkte spelregels en uitbereiding kan snel vermoeiend worden. Bij het spel die jij noemt heb je veel mogelijkheden en het hoogste punt is niet makkelijk te halen. Een ander punt is dat je net als in de werkelijkheid een periode hebt waar je op moet wachten en dat maakt het spel interessant denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze spellen zijn erop gericht om je steeds weer naar de site terug te laten keren. Wanneer je je al teveel mee laat slepen in deze spellen, dan kan dit zover gaan dat je niet meer zonder deze games kan.
Zoals het op een echte boerderij gaat, zo gaat het op Farmville ook. Schapen moeten worden geschoren, de oogst is rijp om binnen gehaald te worden en de vruchtbomen die ’s ochtends zijn geplant geven ’s avonds al vruchten.

Dat betekent dus dat veel mensen de hele dag naar Farmville surfen om er zeker van te zijn dat hun boerderij het wel goed doet. Wie namelijk op tijd plukt, voert en zaait kan veel internetmunten winnen.

Het sociale verhaal achter Farmville is waarschijnlijk de sleutel tot het succes. De boer heeft mensen als buren die op de grond naast hem ook allerlei dingen verbouwen en laten groeien. En hoe meer buren hoe groter de eigen boerderij wordt. Dit kan dus alleen door anderen te vragen mee te doen. Dat is voor veel mensen een uitdaging.