Ja, die bestaan.

Hou op papier bij hoeveel TV je kijkt en wanneer je kijkt. Doe dit een week lang.

Schrijf alle andere leuke activiteiten op die je thuis zou kunnen doen in plaats van TV kijken. Plak je lijst op de koelkast zodat je deze kan bekijken VOORDAT je de TV aanzet.

Denk eens na over leuke dingen die je als familie samen kunt doen of projecten in huis die je nog steeds wil afmaken, activiteiten buiten het huis, lezen, sport, etcetera.

Stel een limiet vast voor hoeveel TV je in een week kan kijken. Leg je tijden vast en hou je hieraan.

Verplicht jezelf elke keer als je televisie kijkt om oefeningen te doen, zoals lopen of fietsen met behulp van een gymnastiektoestel, etcetera.

Denk er eens over na om je TV een tijdje uit je huiskamer weg te halen. Je zal ontdekken dat je weer meer met je familie praat in plaats van steeds maar weer televisie te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Of er specifieke behandelingen bestaan, weet ik niet. De afstandbediening verstoppen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien het raam uit met dat hele toestel?
Iedere verslaving is op dezelfde manier te behandelen.
De eerste stap is: de verslaafde moet ervan af willen.
De tweede stap: er moet iets voor in de plaats komen.
De derde stap: veel bevestiging ontvangen op een nieuw ingeslagen weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andere hobbys zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TV weg doen