Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben sommige mensen constant de behoefte zich te uiten en te zeggen wat ze denken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha precies ;) Je hebt hem door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag het me ook af..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt mensen die zijn extravert. Die zeggen wat op hun hart ligt. Je hebt ook ADHD mensen, die kunnen het vaak ook niet goed doseren wat ze tegen wie zeggen. Als mensen niet perse over anderen heen lopen door altijd mensen aan te vallen met wat ze zeggen, vind ik het niet echt een handicap. Misschien zou iedereen van zijn hart geen moordkuil moeten maken, scheelt denk ik ook wat hartkwalen van het binnenvetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice! +1

Andere antwoorden (8)

Sommige mensen doen dat omdat ze dan aandacht krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is kort maar Je raakt wel de essentie +
Het kan zijn vanwege aandacht, maar dat is lang niet altijd zo.

Iemand die zegt wat hij denkt, kun je van op aan. Ik heb liever iemand in m'n buurt die zegt wat hij denkt, dan dingen zegt waar diegene zelf totaal niet achter staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus m.i. een kwestie van iemand die wil dat je weet hoe hij er daadwerkelijk over denkt en dat heeft wat mij betreft veel meer positieve dan negatieve gevolgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK zit niet te wachten op iemand die telkens ongevraagd zijn mening deelt. Dit doet hij m.i. als compensatie voor zijn onzekerheid.
ik heb zelf ook last van dat ik veel zeg van wat ik denk, maar wanneer ik weet dat ik het niet moet doen, houd ik mijn mond.
het is niet om aandacht te trekken, maar ik praat gewoon heel veel, familietrekje ;) en soms is het moeilijk om me in te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet communiceren. Je deelt een mening, net als op deze site delen mensen hun kennis. Hoeft niet te betekenen dat je het altijd eens moet zijn met deze mening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha! +1 :))
Tja, de één houdt alles voor zich, de ander zegt gelijk wat hij/zij denkt.
Dat ligt in je aard, maar is ook een manier van omgaan met .. Voor de één helpt het om bij problemen alles voor zichzelf te houden, voor de ander helpt het om alles er gelijk uit te gooien.
Ik zie dit zelf niet als een vorm van aandacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg ook hetgeen ik denk, maar daarvoor heb ik zeker niet meer aandacht nodig hoor, ik ben gewoon zo, is makkelijk en voel me dan steeds opgelucht.
Er zijn uitteraard grenzen, dat respecteer ik wel hoor...:o)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat dit is met als doel om zichzelf kenbaar te maken, zichzelf 'neer te zetten' als het ware. ''kijk/hoor, dit ben ik en dit vind ik ervan'', voor de ene is dit belangrijker dan de ander. Dit kan zich uiten in uiterlijk/kleding, verbaal, non verbaal etc.
(aandacht klinkt wat negatief)
Soms is het een fase, en soms is het een fase waar men wat te lang in blijft hangen ;-)
(dan word het een karaktertrek) -aandacht-
Wel een belangrijke fase denk ik..
sommige - vaak oudere- mensen hebben dit, deze fase gehad en zijn hierin 'rijper' geworden, die 'Zijn' gewoon, duidelijk aanwezig, zonder zo aanwezig te hoeven zijn.
Die hebben genoeg aan 'de aanwezigheid in zichzelf'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms is het nodig zeker?
Iedereen heeft appreciatie nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding