Het valt me op dat (vrouwelijke) modellen bijna altijd op een bepaalde manier staan, met de knieën en voeten iets naar binnen gedraaid. Waarom is dat?

Ik vind het géén gezicht maar overal zie je dat terug. Het geeft een (in mijn ogen) onhandige semi-kinderlijk/popperig beeld. Moet het soms onschuldig of opwindend ogen? Ook in de tuinbijlage van de Libelle?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik bedoel dus niet een béétje naar binnengedraaid, zoals misschien inderdaad vrouwen wel eens staan, maar echt overdreven naar binnen gedraaid. Kijk naar een willekeurige modefoto en je begrijpt wat ik bedoel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.9K

Het beste antwoord

Volgens mij staan ze zo omdat op de foto hun voeten dan wat kleiner lijken.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik kijk nooit naar modefoto's, maar ik veronderstel dat het komt door de algemene trend in de maatschappij om er jong uit te willen zien.
Vooral vrouwen verven hun haar als ze grijs worden, rimpels worden weg gebotoxed, de schaamstreek wordt onthaard en de schaamlippen afgesneden om er maar als een jong meisje uit te zien.
In de modewereld heeft men toch al de gewoonte om op de massa vooruit te lopen dus wat kan je dan nog doen om er nog wat infantieler uit te zien: je voeten naar binnen draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is het inderdaad de bedoeling dat het wat kinderlijk lijkt.
Helemaal een raar contrast als ze wel zo'n halfopen mondje hebben en van die geloken ogen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij staan bij vrouwen/meisjes de voeten heel vaak naar binnen, ook 'gewone' vrouwen staan vaak zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
??? ja?
Dit geeft een onderdanige look. Kijk maar, vaak hebben ze ook de handen bij de mond zodat ze afhankelijk lijken, dit spreekt de mensen meer aan dan een verwaande blik, dat schrikt juist weer af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
nou ja, daar zit toch nog wel iets tussenin, tussen onderdanig en verwaand?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar Kristal, stel je voor dat je als model gewoon vrolijk op een foto zou staan, als ware je een normaal mens? Dat kunnen we niet hebben!