Wat vind u van deze dosis medicijnen

Helaas maak ik een moeilijke periode mee in mijn leven, en daarvoor gebruik ik een aantal medicijnen. Nu hoor ik van de ene, jeeeeeetje dat is veel, en van de ander, dat stelt niks voor.

Gaarne jullie mening

Lorazepam 2.5mg 3 daags
Seruqel 50mg 1 daags
Risperdal 1mg 2daags
citalopram 10mg 2 daags

En nog wat pijnbestrijding;
Lyrica, 150mg 2daags
dicoflenac 75mg 2daags

Ik voel mee nog steeds onrustig, en wou meer medicatie, het is afwachten of dit gebeurd , gaarne juli mening hier eens over .

Mvg, anny

Toegevoegd na 5 uur:
Om wat minder ingewikkeld te maken, hier wat extra info, durfde dit eerst niet te plaatsen......Om een idee te geven hoe het er voorstaat, ik doe aan automutilatie, en zit onder de hechtingen, op dit moment zie ik op gesloten afd. Denk dat dit werk goed p plaatje geeft. Bedankt voor alle reacties

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij een enorme lijst.
Maar dat wil niks zeggen. Wij weten toch niet wat er aan de hand is met jou?
Annswers
13 jaar geleden
Wat vind je zelf Kuzanny, heb je het gevoel dat het veel is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een behoorlijk lijstje eerlijk gezegt.
En waarom heb je bijvoorbeeld diclofenac?
Dit is een pijnstiller met ontstekingsremmer.
(Om over de rest nog maar te zwijgen).
Beste Anny, overleg dit liever met je behandeld arts, deze kent je en weet jou achtergrond en de werking van de medicijnen die je gebruikt.
Sterkte in deze periode!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieve Kuzanny, allereerst: sterkte, ik hoop dat het gauw weer beter met je gaat.
Die lijst met medicijnen zegt me heel veel en tegelijkertijd niets. Ik ben een leek, net als velen hier met mij. Maar jouw behandelend arts weet als het goed is precies waar bij mee bezig is, laten we hem maar even vertrouwen en als je twijfelt dan moet je dat met hem bespreken. Je geeft aan dat sommigen zeggen: "jeeeeeetje dat is veel" en weer anderen: " dat stelt niks voor". Maar je verteld ook dat je nu in een gesloten inrichting zit. In die omgeving is het al gauw heel normaal om met elkaar te bespreken wat voor een medicatie je hebt. En natuurlijk hebben je mede-patiënten dan zelf ook weer een andere ervaring of mening. Dat onderlinge vergelijken heeft geen enkele zin. Probeer je er niet teveel van aan te trekken, het is irrelevant. Het enige waar je je op moet richten is je herstel.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je deze medicatie door verschillende specialisten hebt voorgeschreven gekregen.
Het is zaak dat de specialisten goed overleg metelkaar hebben.
Er zitten zowel symptoombestrijders als curatieve medicijnen bij.
Als je met deze medicatie onrust ervaart is het niet ondenkbaar dat sommige medicijnen een interactie met elkaar hebben.
Zonder verdere info is hier geen zinnige uitspraak over te doen.
Wat je zou kunnen vragen is verwijzing naar een gespecialiseerd team (zoals een pijnteam , waar een neuroloog, een psychiater en een anesthesioloog in zitten)
Je hebt dan het voordeel dat de neuzen dezelfde kant op staan en dat kan ENORM veel uitmaken.

Zo zijn er middelen die depressies kunnen veroorzaken en anderen die dat bestrijden.
Wat me zorgen baart is dat er geen maagbeschermer bij zit (pantoprazol oid.) want sommigen medicijnen zijn agressief voor je spijsverteringskanaal.

Ik heb intussen het farmacotherapeutisch kompas er maar bijgepakt.

Het lijkt me het beste in OVERLEG met je artsen
een sanering van je medicatie te vragen.
Ook is overleg met je apotheker mogelijk.
De onrust (bijvoorbeeld) KAN ook een bijwerking van de medicatie zijn.

Om niemand voor de voeten te lopen houd ik het hierbij:

Overleg met een (pijnteam) arts die goed inzicht heeft in jouw situatie en vraag of er een optimalisering van je medicatie mogelijk is.
Zeker doen!
Sterkte.

p.s. als je daar behoefte hebt mag je persoonlijke dingen ook als prive' bericht sturen.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb je uitbreiding gelezen.
Heb best met je te doen.
De antipsychotica kunnen je goed helpen, wat kalmering is goed De SSRI (citalopram) helpt tegen depressies en de voltaren(diclofenac) zal ontsteking van de sneden tegen gaan.
Daar kun je dan mee stoppen als de wonden geheeld zijn.
Laat goed voor je zorgen en volg de adviezen van je artsen en begeleiders op.
Vraag wel welke medicijnen je af kunt bouwen of welke medicijnen je onrust wegnemen.
Je hebt echt genezing nodig.
Als de citalopram werkt voel je minder pijn en voel je je niet zo down, de Lyrica (pregabaline) kan je een prettig gevoel geven (euforie) en stilt neuropatische pijn.
Het kan zijn dat je bij het snijden zenuwen hebt geraakt of doorgesneden.
Dat kan veel last geven. Ik hoop dat je kunt stoppen met snijden.
VEEL STERKTE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

De enige personen, die hier een goed antwoord op kunnen geven zijn uw arts en uw apotheker. zij hebben er voor doorgeleerd en ook erg belangrijk, zij weten af van uw medische situatie.
13 jaar geleden
Dit begint toch al wat te tellen,maar daar zou ik verder niet bij stil staan,als je het moeilijk hebt dan moet er wat gebeuren en dan is medicatie vaak een noodzaak.Het komt er op aan dat je je beter gaat voelen en is dat nu met een zekere dosis medicatie dan is dat zo,het is beter je goed te voelen dan slecht zonder medicatie.Later kan trouwens die medicatie verminderd worden.
fremar
13 jaar geleden
De enige die daar een juiste antwoord op kan geven is je behandelende arts.
Hij /Zij kan een bloedspiegeltest aanvragen,om zo te kijken als de medicijnen juist/voldoende opgenomen worden in je bloed,of er misschien nog wel ruimte is om op te bouwen met medicatie.
Ga niet af op wat andere zeggen,de ene persoon is de ander niet.

Een kennis van mij slikt 20 medicijnen van het zelfde soort, omdat zijn lever te snel werkt en medicijnen snel afbreekt,moet hij deze dosis.....bij mij zal dat waarschijnlijk dodelijk zijn bewijze van

Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik persoonlijk vind het erg veel.
Ik raad je aan ook eens, (voor je bij je huisarts aangeeft meer medicatie te willen) je te verdiepen in de nadelen/bijwerkingen van antidepressiva's en andere medicamenten. Huisartsen schrijven erg gauw medicatie voor, maar er zijn gevallen bekend waar de depressie door/na medicatie alleen maar heviger en erger is geworden. (angst, achtervolginswaanzin, psygoses etc)
Ik bedoel; hou je hoofd zo nuchter mogelijk!
Verdriet moet je verwerken i.p.v. wegdrukken met medicatie. We willen niet dat je eens op het dak belandt... Geloof me-ZONDER medicatie is het beste. Misschien nu makkelijk gezegd, maar tijd heelt alle wonden...
Probeer eens Yoga, meditatie of puur het besef dat iedereen wel eens wat heeft...

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is inderdaad wel veel,maar of het teveel of te weinig is kan ik ,wil ik,niet over oordelen,de enige die dat kan en mag ben jij zelf en zeker jouw arts.
Hij beoordeeld welke medicijnen er zijn om jouw het beste te helpen,en je moet er ook in vertrouwen dat hij dat vol overtuiging doet.
Jij zelf kan natuurlijk bij je arts je eigen twijfels neerleggen,je angst,je onrust,aan de arts de taak je hier in te steunen en gerust te stellen.
Ik zou wel eens vragen voor een maagbeschermer,deze is nu wel nodig.
Verder wil ik je heel veel sterkte en kracht wensen om goed uit deze rotperiode te komen,dat je gauw baat bij de medicijnen hebt,zodat je dadelijk weer van een mooie "zonnige "zomer kunt genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alles bij de apotheek haalt, wordt bijgehouden of de medicatie elkaar wel gedraagt en of het goed is. Toch zou ik nog eens langsgaan om te checken of je wat mag minderen. Elke medicatie heeft ook weer een lange lijst van bijwerkingen. Op slot slik je ook nog om die bijwerkingen te onderdrukken.

Ik vind het, vanaf hier gezien, veel te veel. Maar ik kan het niet beoordelen omdat ik jou niet ken. En ook geen uitslagen van onderzoeken weet.

Maar het is altijd goed alert te zijn op je medicatie. En probeer alsjeblieft af te bouwen en straks weer op eigen kracht verder te gaan. Medicatie lost niet alles op. Buiten wandelen, gezonde voeding, voldoende rust, hulpboeken, gesprekken met een psych: allemaal andere mogelijkheden zonder al die medische troep die je in je lijf brengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na je toevoeging: dapper van je, zoveel informatie. Je hebt nog een hele lange weg terug te gaan. Maar ik denk dat jou dat zeker gaat lukken! Want door je vraag geef je aan zelf mee te denken. Alle sterkte gewenst en hou voor ogen hoe je jezelf over twee jaar wilt zien. Werk daar naar toe!!!
Een aardig zooitje ongeregeld bij elkaar!
Heb je nu echt de illusie dat je daar beter van wordt?
Ik denk eerder dat er rook uit je oren gaat komen!

Ik zie alleen maar symptoom bestrijding. Ik zie niets van een oplossing voor je problemen.

Begin bij de basis. Pak de oorzaak aan, en dat kun je beter indien je middels gezondere voeding beter in je vel komt te zitten.

Waarschijnlijk krijg je van genoemde cocktail van medicijnen nog een boel bijwerkingen ook, waarvoor je weer extra medicijnen nodig hebt om die te onderdrukken.
En zo dwaal je steeds verder af van gezond leven naar een medicijnverslaving.

Maar goed, dit was slechts mijn mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over de medicijnen die jij (moet) slikken, daar mag niemand een mening over hebben. Je dokters hebben ze voorgeschreven voor jouw aandoening(en) en daar mag niemand zich mee bemoeien. Hoeveel het er ook zijn, je zal ze op dit moment nodig hebben. Als de tijd rijp is en je aan de beterhand bent, zullen de artsen wel samen met jou de medicijnen terug afbouwen. Alles op zijn tijd...
Ik wens je beterschap en nog heel veel moed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je pse ;-)
fremar
13 jaar geleden
+ inderdaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou men hier geen mening over mogen hebben? Door ergens een mening over te hebben, bemoei je je er nog niet mee. Daarbij, ze vraagt zelf om meningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@fremar: dank je voor het +je :-) @Widar: juist 'zij' vraagt om meningen. Maar het is niet aan ons om in te gaan of kritiek te hebben op de medicatie die artsen hebben voorgeschreven. Tenslotte zijn wij niet precies op de hoogte van haar gezondheidstoestand en vooral: wij zijn geen artsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommigen van ons zijn wel "ervaringsdeskundigen". Die worden zelfs door artsen steeds vaker geraadpleegd. Ennieweej, een mening is nog steeds wat anders dan je ermee bemoeien.
Voor de gemiddelde persoon met een persoonlijkheidsstoornis of iets dergelijks, is het inderdaad wel veel. De meesten hebben 1 medicijn, sommigen 2, meer komt niet zo snel voor.

Bij iemand die opgenomen is echter, komt dit veel eerder voor. Dan is het niet zoveel, ik ken wel mensen die meer gebruikten. Blijkbaar vond men dat je het nodig hebt. Misschien is dat zo, misschien niet, daar kan ik niet over oordelen.

Bespreek het vooral met je arts(en) en zorg dat de ene arts goed op de hoogte is wat de andere voorschrijft en waarom. Dat leken het veel vinden is niet zo belangrijk eigenlijk, zij hebben meestal geen goed beeld van wat er speelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
persoonlijk ben is fel tegen medicijnen, maar uw artsen zullen wel weten wat ze doen

het fijt dat u aan automutilatie doet zecht mij in feite al genoeg, automutilatie word gedaan door mensen die de geestelijke pijn proberen te onderdrukken met fysieke pijn,

zeg het me als ik het fout heb

geestelijke pijn ontstaat door een trauma, spijt, stress en verveling

bij een trauma kan ik u niet verder helpen, daar wil ik voorlopig ook geen uitspraak over doen omdat ik daar geen ervaring of kennis van heb.

bij stress is het belangrijk dat die stress word weggenomen, dit kan voorkomen uit angst voor iets wat gaat gebeuren, of onder hoge druk moeten presteren

het kan ook bij verveling, is het belangrijk dat je iets gaat doen, dat je minder tijd hebt om na te denken, dit is waarschijnlijk de meest voorkomende,
mensen gaan nadenken over wat de wereld inhoud en over wat ze goed en fout deden, enz.
het zelfde geld met spijt

belangrijk is dat je heelgoed weet wat je goed en fout doet, en daar dan iets aan gaat doen, dat je positief in het leven gaat staan, dit kan dmv motivatie.

die motivatie kan zijn andere mensen helpen,
waardeer de hulp die je krijgt, en laat dat merken.
geniet van alle kleine dingen.

het feit dat ze je daar proberen te helpen met medicijnen is goed, maar tevens ook fout, omdat dit tijdelijk is. het echte veranderen zal je zelf moeten doen

doe echt je best om te genieten van de kleine dingen, dat is het begin, probeer de slechte dingen achter je te laten, en er vrede mee te hebben, deze dingen kun je eenmaal niet veranderen, maar je kan de toekomst wel veranderen.
en je kan het!!!

hier mijn leefregels: die heb ik opgesteld nadat ik zelf bijna van een brug af sprong

leef in het nu en niet al te veel in het later.
morgen kan het allemaal over zijn, dus zorg dat je een goed leven hebt gehad, dat je ook nu geniet

help anderen ook van hun leven te genieten.
niets is mooier dan een ander kunnen helpen

neem afstand van materiele waarde,
ga je niet hechten aan spullen omdat ze duur zijn ofzo
geld waarde is iets anders dan gelukkig zijn

belangijk, waardeer alles wat je krijgt.
het glas is niet half leeg maar half vol

ik ben mijn leven nog lang niet beu en zou het jammer vinden als het nu af zou lopen. maar mocht het toch gebeuren zeg ik met TROTS dat ik een geweldig leven heb gehad, met name dank aan de laatste paar jaren