voorjaarsmoeheid of hooikoorts?

ik kom ontzettend slecht uit bed,ben daarna heel slaperig,en de hele dag moe,heb nu ook veel last van hooikoorts door de berken pollen,ik twijfel al jaren waar de moeheid vandaan komt ,ieder jaar in april,heb nog nooit een duidelijk antwoord gehad,wie kan mij dit verklaren?

mvg henry

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.6K

Antwoorden (4)

Ik denk niet dat het hooikoorts is want dan heb je vooral last van niezen en jeukende ogen. Kijk even op internet voor de symptomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan hondsmoe worden van hooikoorts. Het is niet alleen prikkende ogen en een loopneus, je hele afweersysteem raakt geactiveerd. In heviger gevallen kun je er zelfs flinke hoofdpijn, letterlijk koorts en in het algemeen een soort griepachtige klachten van krijgen. En ja, vermoeidheid is heel normaal, de activatie van het immuunsysteem kost een hoop energie.

Kortom: kan prima met elkaar te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had hetzelfde vannochtend. Na mijn hooikorts pilletje had ik geen last mee. Kan dus weldegelijk hooikorts zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed voorjaarsmoeheid. Ik merk t ook dat in het voorjaar het sporten moeilijker gaat. Ik kan met powerpump minder tillen.

Als het dan ook nog zo warm is als nu heb ik er nog meer last van.

Ik voel me ook snel moe in het voorjaar

Gelukkig is dit maar 1 maandje of 2