Depressief...:(Anorexia...:(

Ik ga morgen winkelen met een vriendin maar ik ben heel depressief en kan dan soms ineens heel down zijn of gewoon in mijn hoofd gek worden zeg maar dan wil niets meer enzo:(maar hoe moet ik mezelf dan rustig houden??en ik haat mijn lichaam vind mezelf gewoon vreselijk dik!!:(..dus ik durf geen jurkjes of bikini's met haar te passen ook in spiegels kijken ofzo..hoe probeer ik dat aan haar duidelijk te maken als ik wel in zo'n positie kom en hoe ga ik er mee om??

Sorry beetje lang maar weet niet hoe ik het moet oplossen... Hopelijk krijg ik geen gemene reactie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Ik zou morgen meegaan en er met haar over praten.

Je hoeft toch niets te kopen voor jezelf. Zeg dat je daar nu geen zin in hebt, en vertel eerlijk waarom.

Het is misschien achteraf een opluchting voor jou, dat je er hebt kunnen over babbelen. Daar zijn toch vriendinnen voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als het een goede vriendin is, moet je het gewoon tegen haar kunnen vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
praat VOOR je met haar gaat winkelen over je probleem, vraag of ze zich dan een beetje kan aanpassen aan jouw probleem.
Maar zegt zij iets positiefs over jou, moet je zorgen dat je haar kan geloven, je zult zien dat ook jij mooi bent en dat anderen dat zien.
hoe moeilijk het ook is, praat ook met je moeder en zij kan samen maandag met je naar jullie huisarts gaan.
hij/zij kan je doorverwijzen naar mensen die jou weten te helpen, want neem van mij aan meisie, dat het leven je egt gaat toelachen.
Succes morgen en alle andere dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gewoon echt te dik mijn vriendin is super dun maar als we samen naar stad gaan zegt ze wel alles eerlijk je hebt vriendinnen om te vertrouwen als jij je daar niet fijn bij vind gewoon zeggen een echte vriendin begrijpt je wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leeftijd heb je niet aangegeven..maar ik vermoed dat je rond de dertien à veertien jaar zit..

Je voelt je, volgens mij, bijzonder onzeker...zoals vele meisjes en jongens op die leeftijd.

Maar zelfs als je (tijdelijk)wat minder slank zou zijn moet je beseffen dat lichaam zich aan het ontwikkelen is en dat er allerlei processen in je lichaam plaatsvinden.

Je vraagt de spiegel nu min of meer bevestiging van je onzekerheid omtrent je eigen lichaam..en daar word je dan weer nòg onzekerder door.

Zo raak je geleidelijk aan in een vicieuze cirkel gevangen.

Praat gewoon met je vriendin en zeg haar wat er met je aan de hand is en vraag haar eventueel jou wat te helpen.

Ga jezelf mooi vinden..en krijg wat meer zelfrespect.

Aldus verdwijnen je depressieve gevoelens en ben je niet meer bang voor anorexia..

Groet,

Ton