Hoe kun je stoppen met elk meisje dat met je praat zien als een mogelijke vriendin? (Vriendin in de zin van relatie/verloving)

elk meisje wat contact met me maakt zie ik als mogelijke vriendin. ik kan niet meer normaal naar meisjes kijken, ik denk alleen maar in de termen ''liefde'' en ''vriendin''. Elk meisje waar ik mee om ga zie ik als een soort liefde interesse, en als er ook maar iets niet gaat zoals gepland ben ik depri. hoe kan ik dit het beste laten stoppen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Heb je er last van, dan? Volgens mij is t vrij normaal dat als je single bent dat je dan checkt of een ander een potentiele liefdespartner is. Tot dat je iemand hebt, dan is het niet meer wenselijk dat je elk meisje zo bekijkt.
Tot die tijd gewoon lekker checken maar probeer je verwachtingen laag te houden om teleurstelling te voorkomen. Iemand die niet je liefde is kan toch een leuke vriend zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door echt te gaan leren ''anders naar meisjes te leren kijken. Zie ze als een kennis, zonder sexuele gedachtes. Probeer een vrouw gewoon als mens te zien. Of ga andere dingen doen, dan op meidenjacht. De ware komt voor jou namelijk echt wel;) Het is niet makkelijk, maar je zal het je zelf toch moeten leren, want je kan ook gewoon vrienden met een meisje zijn. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit klinkt natuurlijk heel stom maar je hebt blijkbaar gezonde hormonen en ik neem aan een leeftijd waarbij het klopt dat je op zoek zou zijn naar een partner.

Ik denk zelf dat alle (nou ja, bijna alle) single vrouwen in de juiste leeftijd, ALLE mannen scannen op opties als toekomstige partner. Van vrouwen vindt men dit normaler en evt praten ze er ook over met elkaar. Mannen vinden dat niet stoer en veel zien een relatie toch vaak nog als "gevangen worden", zelfs al zijn ze zelf op jacht.
Dus die praten daar met elkaar NOOIT over.

Ik begrijp dat je er een beetje last van hebt maar als je iets graag wilt denk je er gewoon vaak aan.
Net als die mannen die azen op een bepaalde auto, elke variant van dat merk wordt bekeken en geanalyseerd of ze die zouden willen hebben.

Het gaat vast over als je iemand vindt