Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik eet 's nachts zoetigheid kan je hier erg vermoeid van raken en depressief

ik ben ten einde raad

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Google even op "suiker en vermoeidheid".

Toevallig ben ik vorige week opgehouden met het eten van suiker en andere zoetigheid omdat ik altijd zo moe ben. Binnen een paar dagen was de vermoeidheid weg.

Ik weet uit mijn naaste omgeving dat te veel suiker ook depressiviteit kan veroorzaken of verergeren.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat je 's nachts eet betekent dat je dan wakker bent. Slapeloosheid kan een teken zijn van zorgen, net als een depressie. Dus het is eerder andersom. Omdat je wakker bent, heb je honger.

Als je niet lekker in je vel zit en je gaat zoet eten, kun je bovendien van jezelf vinden dat je slecht bezig bent. Dat leidt weer tot negatieve gevoelens. 's Nachts lijkt ook alles erger.

De vraag is dus waarom je niet slaapt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zie je dat je na het nemen van een zoete hap weer redelijk snel weer iets bij moet nemen. Je suikerwaarden in het bloed schommelen als een idioot en ook dat kan effect geven op jouw gemoed. Kijk of je, als de behoefte toch aanwezig is, om geen zoetigheid maar een ander alternatief te pakken, beschuitje met kaas o.i.d.. Probeer erachter te komen waardoor de behoefte ontstaat en probeer de gewoonte te doorbreken.Wat is de rede dat je 's nachts zoetigheid eet. Is het zoete troost of een soort honergevoel. Zoetigheid kan inderdaad deze gevoelens geven als jouw lichaam daar gevoelig voor is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En JUIST omdat je ten einde raad bent ga je hier mee door!!

Je voelt je rot en dan neem je nog wat zoetigheid en zo gaat het maar door.

Het antwoord weet je vast zelf ook: JE MOET ER MEE STOPPEN!!!

Na 20 uur in de avond niet meer eten.

Aangezien niemand je een muilkorf om gaat doen is dit het moeilijkste deel en je zult het echt zelf moeten doen.

Wees streng voor jezelf en beloon jezelf (niet met snoep) als je het een avond volhoudt.

Wij kunnen je alleen sterkte wensen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
zoetigheid = energie dus dan blijf je wakker .
maar zodra je je bed s ochtends uit moet ben je gebroken
wat resulteert ,in de loop van de dag, in vermoeidheid
wat aanvoelt als depressief.
cirkel doorbreken dan zal het vermoeidheid en depressief gevoel ook verdwijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ten einde raad bent dan zul je er wat aan moeten doen.

Vooral zorgen dat er geen zoetigheid in huis is.

En dit moet je echt bespreken met je huisgenoten, degene die de boodschappen doet, je moeder of iemand anders.
Die zullen daar begrip voor moeten hebben.
Bespreken dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding