Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wie weet er een manier, hoe ik mezelf af kan sluiten van negatieve energie en gevoelens van anderen?

Wanneer ik in een openbare ruimte kom, denk aan trein, winkel, school, overal met veel mensen, raak ik snel vermoeid doordat andere mensen mij veel energie kosten, als er iemand rond loopt met hoofdpijn, neem ik dat over, als er iemand rond loopt die depressieve klachten heeft, voel ik me down.. Soms is het zo erg dat ik gewoon niks meer kan zeggen, dan blokkeer ik helemaal.
Heeft er iemand hier ervaring mee en een paar tips om mezelf af te sluiten hiervoor? Zonder dat het mij al te veel energie kost?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan naar muziek luisteren op een mp3 speler. Dan ben je afgeleid. Mediteren kan geestelijke rust geven.

Spirituele manier: een aluhoedje: Belangrijk is het om de aluminium folie zo om je hoofd te wikkelen dat: - je voorhoofd bedekt is; - je achterhoofd bedekt is tot de haargrens; - ruimte voor de oren: optioneel; - er genoeg aluminium folie bovenop je kruin is dat er geen gat overblijft; - je van de aluminium folie op je kruin een punt boetseert Vooral die punt is essentieel. Die zorgt ervoor dat je negatieve energie of hersenspoelgolven terugstuurt de ether in. Heb je geen punt, dan blijft deze energie in je aluhoedje hangen tot deze zo sterk wordt dat het aluhoedje gaat werken als geleider in plaats van afweer. verder kun je proberen iemand die depressief is op te vrolijken (ook als je er even geen zin in hebt) als het dan lukt zijn jullie allebei weer blij. Probeer hierbij te blijven lachen. misschien kun je de oorzaak van een depressie achterhalen en het dan oplossen of gewoon een goed gesprek voeren met die persoon Toegevoegd na 7 minuten: misschien worden mensen al vrolijk als ze je zien met een aluhoedje op ;)

Pak een pistool als je weer in een openbare ruimte bevindt.

Het zijn niet de andere mensen die deze negatieve energie veroorzaken. Het ligt eraan hoe je zelf signalen verwerkt. Pas als je zelf de verantwoordelijkheid pakt voor jouw stijl van verwerken, pas dan is er iets aan te doen. Niemand kan wat doen aan de omstandigheden om jou heen. Sluit je dus niet af omdat dit gewoon niet gaat. Dan zou je al jouw zintuigen uit moeten schakelen. Kijk of je de prikkel bij jezelf op een andere manier kunt gaan verwerken. Vraag daar hulp bij. Ik lees dat je het er moeilijk bij hebt en geef de tip om daarin te investeren om het voor jezelf beter te maken. Heel veel wijsheid voor jou gewenst.

Het afsluiten van jezelf is in die mate niet echt mogelijk, omdat je waarschijnlijk zelf gevoelig bent voor dit soort emoties/opvangen van. Het enige dat je wel kunt doen is goed bij jezelf blijven en bewust blijven van jezelf en je omgeving....dat is wat ik altijd doe, ik mijd dus bijvoorbeeld het winkelcentrum op zaterdag of ik stel me er goed op in....(zou je graag meer willen vertellen maar dan is het mss handiger als je me mailt ofzo)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100