Je hoofd zit vol met hersenen die een enorme opslagcapaciteit hebben. Je hoofd raakt niet zo snel vol.
De hersenen hebben een soort bureaublad waar je die dingen kan leggen die snel opgepakt moeten kunnen worden. Wanneer je alles daar laat liggen wordt het een troep dus af en toe moeten er dingen naar het archief gebracht worden. Dit gaat automatisch. Dingen die je geen aandacht meer geeft gaan vanzelf naar het archief.
Wanneer je veel kleine of enkele grote of één erg groot ding steeds bovenaan legt kan het niet in het archief komen. Dingen waarop je geen invloed hebt kan je beter onderop laten raken. Probeer dingen die wel bovenop horen te liggen aandacht te geven. Daardoor kunnen dingen die onderop liggen niet steeds je aandacht trekken. Komt er wel iets van onderop de stapel naar boven probeer dan niet dat uit je hoofd te zetten maar geef andere dingen bewust aandacht. Hierdoor zorg je voor een goede ordening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Je wilt voorkomen dat je hoofd niet te vol raakt dus je wilt dat het wel vol raakt. Piekeren, piekeren en nog eens piekeren dan komt het vanzelf vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd een zakdoek meenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te veel nadenken. Meer op je gevoel gaan leven. En in gedachten houden: 'Een paard heeft een veel groter hoofd'. Zeg nou zelf: heb je paarden ooit een vol hoofd zien hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit minnetje zegt me genoeg. Geen gevoel voor humor of nuance. Vandaar altijd maar zo'n vol hoofd. Als je slim bent, minkukel, volg je mijn raad op en bedenk je: een paard heeft een veel groter hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Even nadenken, hoor". "Dat kun je beter aan een paard overlaten want dat heeft een veel groter hoofd". Zo reageer ik soms ook. Er is niks zo ontspannend als humor! Compensatieplus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zo was 'ie inderdaad Kees. Mijn vriend zegt dat vaak en elke keer moet ik er weer om lachen. Dank voor je compensationele plus! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijg je van mij ook
ik ben zelf een zware denker en mijn hoofd is daarom best vol... Wat ik doe als ik het gevoel heb dat mn hoofd te vol raakt is mn ogen dichtdoen en relaxed gaan zitten en dan mn gedachtes, in gedachten in ordners stoppen en allemaal netjes in de archiefkast zetten... Ik visualiseer me dit en ruim als het ware mijn hoofd op... Ik heb het ooit een ergens gelezen, de eerste keren vond ik het vreselijk idioot maar na een tijdje merk ik dat het best helpt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorgen voorafleiding, zoals sporten, stappen, sauna enz enz...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
regelmatig ontspannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe jij het met de harde schijf van je computer doet maar zo af en toe moet je foto's en allerlei andere data naar CD's schrijven om weer wat ruimte voor nieuwe dingen te hebben. Doe dat ook met je eigen harde schijf. Een dagboek, bijvoorbeeld, kan daarvoor een probaat middel zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je hoofd dat vol zit.. Dat is volgens mij bij iedereen verschillend. Bij mij werkt het vooral als ik dingen ga doen die ik leuk vind. Als ik s'avonds een half uur voordat ik naar bed ga nog bezig ga voor school, dan kan ik niet slapen omdat mijn hoofd vol zit. Daarom ga ik dan even piano spelen of schilderen, werkt perfect en ook tegen piekeren.
Dus zoek een hobby!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de redenen dat een hoofd overvol raakt is dat mensen neigen om alle dingen voor zichzelf te houden en alles alleen willen oplossen. Een uitlaatklep is het delen van gedachten zonder direct om een oplossing te hoeven vragen. Draag een overvol hoofd niet alleen. Zet er een extra paar schouders van een ander onder.

Toegevoegd na 1 uur:
Wil je zeggen dat het de druppels zijn die de emmer doen overlopen. Dan nog moet je van bovenaf de emmer weer leeg gaan maken. Waar zit je hoofd mee vol. Dat kan een indicatie geven tot de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Archiefkast is een mooie oplossing Een ander alternatief is alle thema's aan een "waslijn"ophangen, en ze volgens je eigen prioriteit afhandelen, terwijl je de "was"beloofd er later op terug te komen. Daarmee geef je jezelf ruimte en tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms gewoon even schaapjes tellen, en dan er weer tegen aan gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je reiki doen. Ik heb ook zo´n cursus gedaan. Je moet er wel aan wennen maar het werkt echt heel erg goed!
Neem in gedachten een balletje in je hoofd en laat het net zo lang rond draaien in je hoofd tot dat het al je gedachten heeft opgezogen. Dan denk je het balletje gewoon vanuit je hersenen naar de aarde en zo weg!

HELPT ECHT!!!