kan je er zelf voor zorgen dat je heel erg oud word? bijvoorbeeld 100 jaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
1.1K

Het beste antwoord

Nee, daar kun je niet voor zorgen. Er kan altijd allerlei onheil op je afkomen, waar je zelf niets aan kan doen.

Wel kun je proberen, de kans, dat je een heel eind in de richting van de 100 komt, te vergroten. Door veel te lezen, over welke zaken bijdragen aan die grotere kans.
B.v goed eten, genoeg slaap, veel beweging, niet roken, heel matig alcoholgebruik, niet teveel in de zon, veel in de buitenlucht, en teveel spanning vermijden.
Maar dan heb je alleen maar een grotere kans. Dat het ook lukt is niet zeker.

Wil je een nog grotere kans, dan moet je het heel drastisch aanpakken, en b.v. ook niet meer autorijden, of het vliegtuig nemen. Geen vlees meer eten, niet in de stad gaan wonen met al die uitlaatgassen, en zo valt er nog veel meer op te noemen.

Het vervelende is alleen dat tegen de tijd, dat je dat ook allemaal gaat doen, opeens het tegenovergestelde gaat gebeuren. Je hebt dan geen leven meer, en mensen die geen leven hebben, gaan ook eerder dood.

De kunst is dus om aanvaardbare risico's te nemen. Of dat nu een kroketje of een sigaretje is. Dan heb je het naar je zin, en is het leven ook nog een beetje aangenaam. En als je dan maar 85 wordt, i.p.v. 100, heb je tenminste wel een leuk leven gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ja, door zeer gezond te leven
en veel te bewegen (ook hart en andere dingen transplantaties)

Toegevoegd na 1 minuut:
en ook geluk hebben en niet overreden worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed voor je lichaam zorgen. Dit geeft echter geen enkele garantie. Er zijn topsporters die op jonge leeftijd overlijden en verstokte rokers die 100 jaar worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je eigen bijdrage leveren door zo gezond mogelijk te leven - maar je genetica speelt ook een rol. En daar heb je zelf geen invloed op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daar heb je zelf weinig invloed op.
Je kunt natuurlijk je best doen door zo gezond mogelijk te leven, maar dan nog heb je geen enkele garantie dat je erg oud wordt, temeer omdat 100 al ver boven het gemiddelde is.
Er zijn mensen die roken en drinken dat het een lust is en zo fluitend 100 worden en er zijn mensen die supergezond leven, kanker of een hartaanval krijgen en met 50 overlijden.
Da's nou net het mooie van het leven, niemand weet wat het voor jou in petto heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De magische pil om 100 jaar oud te worden is nog niet gevonden, maar er zijn wel een aantal dingen die je kunt doen om deze leeftijd te bereiken.

Toegevoegd na 43 seconden:
http://www.leerwiki.nl/Hoe_word_je_100_jaar_oud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Mariejose wat een geweldige site leerwiki.nl had er nog nooit van gehoord en heb me aangemeld echt super !!
Nee, daar kan je gelukkig zelf weinig aan doen en bovendien, geloof mij, zou je dat ook niet willen over een aantal jaren. Je bent waarschijnlijk nu angstig voor doodgaan, maar op een zeker moment ga je de dood als de ultieme bevrijder zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, blijven ademhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als aanvulling op bovenstaande antwoorden: uit onderzoek met dierproeven is gebleken dat het je leven flink kan verlengen als je constant hongerig bent.
muizen die maar een deel van de normale voedselinname kregen, leefden veel langer dan soortgenoten die konden eten wat ze wilden.