Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sclera lenzen hoelang moet ik ze nog dragen?

Ik draag al bijna ruim 2 jaar een sclera lenzen en ik zoek overal op het internet hoelang ik ze nog moet dragen of na hoelang mijn ogen verbeteren maar ik kan het nergens vinden. Het is namelijk dat mijn hoornvlies van mijn rechte oog niet rond is ofzo iets.
Maar mijn vraag is gewoon hoelang moet ik de sclera lenzen nog dragen dat ik kan over stappen naar een sterkte bril ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Optiek
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je blijft helaas je leven lang last houden van deze oogaandoening (keratonus). Dus je zult de lezen altijd moeten blijven dragen.
Het kan zijn dat als je lenzen niet meer voldoende zijn, een hoornvliestransplantatie nodig is. Veel patiënten dragen nog steeds contactlenzen na de operatie.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En met welke leeftijd doen ze een hoornvlies transplantatie of doen ze het vanaf 18+ ? Ik had idd gelezen dat na de operatie dat je idd nog lenzen of een bril moet dragen maar dat zou ik niet erg vinden om een bril te dragen.
SimonV
4 jaar geleden
Indien nodig al op zeer jonge leeftijd, vanaf 12 jaar is de kans op transplantaatafstoting kleiner.
https://www.uspharmacist.com/article/corneal-transplantation

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding