Wat moet ik doen bij het zien van donkere vlekken bij oogbewegingen?

Bij verre oogbewegingen naar links, rechts of boven zie ik een donkere vlek in beide ogen.
De vervangende huisarts deed wat oefeneningen met haar vinger maar zei dat me zicht verder prima is. Met andere woorden ze weet het dus niet of ze neemt me niet serieus.
Nu heb ik een paar vragen;
Hebben meerdere mensen dit?
Kan het iets ernstigs zijn?
Moet ik me laten doorsturen met iemand die er wat meer van weet?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Optiek
1.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Ga nog eens naar je eigen huisarts zodra die er weer is.
Amadea
4 jaar geleden
Misschien een beter idee om naar een opticien te gaan? Die zijn tegenwoordig zo goed opgeleid dat zij wel zien als er werkelijk iets met je ogen mis is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Jouw aanname is: ze weet het niet of ze neemt me niet serieus.
Misschien vond ze het totaal niet verontrustend.
Voor je je druk gaat maken. De opticien van Amadea is een prima idee.

Antwoorden (1)

Juist als je de ogen beweegt zullen vlekjes langs je oogbol bewegen en in je gezichtsveld komen. Men noemt dat Mouches volantes (Frans voor ‘vliegende vliegjes’). Onder de link worden veel van dit soort verschijnselen besproken. Ook staat er bij wanneer je beter naar de huisarts of opticien kunt gaan.