Zijn er manieren om 3D te kunnen ervaren als je lui oog hebt of scheel bent?

Mss een trucje ouzo?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Optiek
1.5K

Antwoorden (1)

Nee, want voor 3D heb je twee ogen nodig. Vroeger (70 jaar geleden) werden er al testen gedaan met groen-/rood-gestippelde figuren op een blad, waarin je iets moest ontdekken. Kon je dat niet, dan had je een lui oog. Toen werden er nog geen ogen afgeplakt. Nu wordt er iets aan gedaan om de oogspieren door training te versterken.
Ik heb een lui oog, waarmee ik bij autorijden moeite heb om de afstanden bij inhalen in te schatten/dus diepte te zien. Zonder training tot verbetering kan je met een lui oog geen 3D zien. Onmogelijk.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Mensen die scheel zijn of een lui oog hebben, hebben twee ogen..... . Lees je eerste zin nog eens goed.
Ivana
5 jaar geleden
Je hebt volkomen gelijk. Maar iedereen zal weten dat ik twee GOED WERkENDE ogen bedoel. :) Toch bedankt voor de correctie!!