Kan m'n oogzicht nog vanuit zichzelf verbeterd worden?

Is het mogelijk om van -2,75 nog naar normaal zicht te gaan ?

sommige kinderen dragen een bril maar later niet meer want hun ogen zijn verbeterd en ik wou weten of dat nog gebeurt eens je 20 jaar bent.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Optiek
2.3K

Antwoorden (2)

Vorige week heeft de opticien het er toevallig over gehad. Jonge mensen zien vaak slecht op afstand en dan heb je dus -3 bijvoorbeeld.

Als je ouder wordt heb je vaak meer last om dingen van dichtbij scherp te zien waardoor je ipv - juist + krijgt. Je zicht voor veraf kan dan beter worden.
Bronnen:
6 jaar geleden
Van -2.75 naar 0.00 zal niet gaan zonder je oog aan te passen door laseren of nachtlenzen etc. Na je 40e kan het wel zijn dat je sterkte wat afneemt maar vaak niet zoveel dat je op 0.00 uitkomt, maar voor die tijd kan je sterkte nog wel wat oplopen in sterkte. Na je 50e heeft die lastige bijziendheid ook een aantal voordelen, je hebt als je de bril niet draagt ook geen leesbril nodig, en dat heeft veel voordelen zeker als je zoals tegenwoodig veel mensen werk hebt waarbij je veel dichtbij moet kijken. Met een beetje geluk kun je dus zeggen na je 50e dat de bril handig is maar dat je er niet afhankelijk van bent, en dat ben je nu dus wel.