Wat is een PC-bril?

Lees het net in een vraag. Wat is het verschil tussen een PC-bril en een leesbril? Beide zijn toch voor dichtbij?

Weet jij het antwoord?

/2500

Lijkt op een grap, toch is een leesbril voor een boek bijv. en de pc staat net wat verder weg. Ik heb een leesbril en een tv-bril , die ik niet gebruik , maar voor de pc gebruik ik het 'zoomen' in en uit , daarvoor is mijn leesbril niet geschikt. Antwoord Een pc-bril is dus voor de pc , omdat een leesbril daarvoor niet goed werkt , kwestie van afstand boek-ogen en pc-ogen. Toegevoegd na 9 minuten: Een leesbril is niet geschikt omdat deze je ogen alleen ondersteunt op een 'gemiddelde' LEES-afstand en niet voor werk achter een beeldscherm. Je zit immers verder van een computer beeldscherm af dan als je een boek leest. >> Een computerleesbril of beeldschermbril of PC-bril genoemd, heeft twee sterktes gecombineerd in een brillenglas (bifocaal) en zal je ogen zowel op leesafstand als ook op beeldscherm-afstand goed ondersteunen.<<

Bronnen:
http://computerleesbril.nl/

Er zit geen verschil tussen, je kan als je wil wel kiezen voor 2 sterktes leesbril en dan de ene alleen voor pc en de andere voor boeken lezen. Echter de optimale sterkte hangt af van je eigen oog afwijking en voorkeur. En de meeste mensen, gebruiken de dezelfde bril voor pc en lezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100