mijn pupillen zijn altijd klein ook in het donker is dit een oogziekte?

Ik heb last van autorijden in het donker . De weg houdt op wanneer ik hard rijd. Hierdoor raak ik in paniek . Mijn oogkleur is opvallend lichtblauw .
Mijn pupillen blijven klein al vanaf mijn geboorte.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
5.5K
Erna55
8 jaar geleden
Het klinkt alsof het echt niet veilig is dat je auto rijdt in het donker. "De weg houdt op ... "
Niet je paniek lijkt me het grootste probleem, maar het feir dat je dan geen steek ziet. Gewoon niet rijden als je niets ziet.
erotisi
8 jaar geleden
Zegt bradyopsie je iets: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/159034-bradyopsie-tragere-reactie-op-veranderende-lichtsterktes.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het beste advies is naar mijn mening, een verwijzing naar de oogarts vragen aan je huisarts, maar niet zelf daarnaar toe rijden, laat je rijden als je dat zelf niet veilig kunt, pak de bus of de fiets (als dat wel veilig is). Wat het is, waardoor het wordt veroorzaakt en of het te behandelen is, dat kan de oogarts uitzoeken, hij/zij heeft hiervoor geleerd.

Antwoorden (1)

Je hebt het meeste last van het symptoom pupil klein. Pupil klein kan bij meerdere aandoeningen voorkomen:
Bijwerkingen van medicijnen
Horner syndroom
Verziendheid
Irisontsteking (Iritis)

Bespreek dit met je huisarts en ga eens naar de oogarts.
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
En ondertussen niet autorijden in het donker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Let een beetje op met het lukraak kopiëren van diagnoses van internet aangezien dit een heel verkeerd beeld kan geven van wat er aan de hand is. Het is al lang aanwezig, dus iritis lijkt me weinig waarschijnlijk. Daarnaast is er ook geen pijn aanwezig wat ook een uitsluiter is voor iritis.
Bij Horner is er 1 pupil vernauwd, de andere pupil is normaal of vergroot, daarnaast is er vaak een afhangend ooglid. Aangezien VS hier spreekt over kleine 'pupillen', betreft het geen Horner syndroom.