Waarom veranderen mijn pupillen continu van groote, zie ik wazig en zie ik het licht knipperen?

Ik zie wazig. Zowel dicht als ver zie ik slecht. Soms, als ik ergens naar kijk, zie ik de ene seconde scherp, de andere seconde wazig, zo steeds afwisselend. Soms zie ik de aderen van mijn ogen aan de linker en rechterkant van mijn beeld verschijnen. Soms als ik 'snachts ergens naar kijk zie ik het beeld knipperen, alsof er een knipperlicht is (natuurlijk knippert het niet zo snel), dus dan zie ik de ene seconde donkerder en de andere seconde lichter. Als ik in de spiegel kijk zie ik mijn pupillen afwisselend in een impuls groter en kleiner worden. (De ene seconde groter en de andere seconde kleiner) Ook als ik iemand naar mijn ogen laat kijken ziet die persoon dat ook.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
4.8K
Ritsuka
8 jaar geleden
Wat zei de huisarts?
Erna55
8 jaar geleden
Wat dacht je van een afspraak bij de huisarts ?
die kan bepalen of een verwijzing naar de oogarts noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik blijf nog een maand in buitenland :s Ik ga liever in mijn eigen land naar een vertrouwde oogarts en dan versta ik ook alles. Ik wou graag snel een paar antwoorden weten om er misschien gauw al iets aan te kunnen doen. Want als ik lees voel ik te veel druk op mijn ogen. En als ik weer in België kom moet ik na 22 dagen al gaan studeren, met deze ogen :(
Erna55
8 jaar geleden
Toch is het verstandig om een arts te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denken jullie dat ik het best eerst naar een huisarts ga of al meteen naar een oogarts?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Al je symptomen kunnen bij glasvochtvertroebeling horen, alleen de verschillen in grote van de pupillen herken ik daar niet van en de druk op je ogen tijdens het lezen. Maar ik ben geen arts. Als dit het is, hoeft het in de meeste gevallen niet direct behandeld te worden, maar ondanks dat is het toch verstandig een arts, bij voorkeur een oogarts te raadplegen. Je hebt maar 2 ogen wees er zuinig op en laat je controleren door een arts. Ook in het buitenland zijn er over het algemeen prima artsen.
fremar
8 jaar geleden
Begin bij je huisarts,dit kan ook neurologisch zijn,je huisarts lijkt mij hier het beste om je door te verwijzen(en wacht hier niet te lang mee,lijkt mij ernstig)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gebruik je medicatie of drugs? Is het plotseling op komen zetten, of langzaam erger geworden? En heb je dit steeds, of is het de ene keer erger dan de andere keer? Je zou kunnen beginnen je huisarts te bellen en om advies te vragen..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
was het al voordat je naar het buitenland ging, of is het daar begonnen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan mijn CVS (Chronische vermoeidheidssyndroom) dat optreed elke keer wanneer ik een dag heel weinig heb geslapen. Dan duurde het normaal gezien maar 2 maanden. Opvallend was dat dat elk jaar de twee zelfde maanden waren. Elke keer begint dat de dag nadat ik heel weinig heb geslapen, in de namiddag plots in één keer is alles wazig en voel ik me als een zombie.
Nu duurt het voor de eerste keer al twee jaar aan een stuk en in een zeer extreme vorm. Ik heb het erg moeilijk. Mijn hersenen lijken wel uitgeschakeld. Ik kan niet deftig denken of concentreren en ik heb steeds verlies in korte termijn geheugen. Soms, als ik een verhaal aan het vertellen ben, weet ik plots in het midden van mijn verhaal niets meer van wat ik allemaal aan het vertellen was. En als ik al de eerste zin van een tekst heb gelezen ben ik een seconde nadien meteen vergeten wat ik zojuist had gelezen. Op sommige dagen gaat het beter, op andere dagen niet. Ook mijn zicht is de ene dag beter dan de andere dag.
Ik ben al bij de huisarts geweest. Zij had mij tips gegeven: 'smorgens vroeg opstaan en meteen veel eten. 'sAvonds niets of heel weinig eten en vroeg gaan slapen. Maar hiermee schiet ik echt niet veel op.
Ik ga dus niet meer langs de huisarts maar meteen naar de oogarts.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toevoeging aan de zin "Elke keer begint dat de dag nadat ik heel weinig heb geslapen, in de namiddag is alles plots in één keer wazig en voel ik me als een zombie." Ik bedoel dat alles wazig is en ik me als een zombie voel, NON-STOP, VANAF de namiddag na de dag wanneer ik weinig heb geslapen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Is er verder niks van behandeling mogelijk voor je CVS?
Heb je een goed dagritme?

Antwoorden (1)

Allereerst stel ik voor dat je eens langsgaat bij een opticien, als je geluk hebt vind je er soms die het eerste onderzoek gratis verrichten.

Dat soort "reactie" van je ogen kan door veel komen...
- slecht zicht
- een allergie
- ouderdom
- infectie
- ...

Ik heb een goede site omtrent ogen en oogproblemen waarop ikeen lijst heb gevonden met oogroblemen enmisschien dan een van deze voldoet aan jouw probleem. Ik heb er geen specifiek uitgehaald naar aanleiding van je uitleg want jij weet beter hoe het met je ogen is dan eender wie, dus daarom heb ik ze er allemaal opgezet:

Eye Conditions
• Age-related macular degeneration: A loss of central vision.
• Amblyopia (lazy eye): One eye sees better than the other as a result of not using the other eye during childhood. The weaker eye may or may not “wander.” The weaker eye is called the "lazy eye."
• Astigmatism: A defect that causes an inability to properly focus light onto the retina. Astigmatism causes blurry vision that can be corrected with glasses, contact lenses, or, in some cases, surgery.
• Black eye: Swelling and discoloration (bruise) around the eye as a result of injury to the face.
• Blepharitis: Inflammation of the eyelids near the eyelashes. Blepharitis is a common cause of itching or a feeling of grit in the eyes.
• Cataract: A clouding of the natural internal lens of the eye, which can cause blurred vision.
• Chalazion: An oil-making gland gets blocked gets blocked and swells into a bump.
• Conjunctivitis: Also known as "pinkeye,” conjunctivitis is an infection or inflammation of the conjunctiva, the clear layer that covers the front of the eye. It is usually caused by allergies, a virus, or a bacterial infection.
• Corneal abrasion: A scratch on the clear part of the front of the eye. Pain, light sensitivity, or a feeling of grit in the eye are the usual symptoms.
• Diabetic retinopathy: High blood sugar damages blood vessels in the eye. Eventually, weakened blood vessels may start leaking or overgrow the retina, threatening vision.
• Diplopia (double vision): Seeing double can be caused by many serious conditions. Diplopia requires immediate medical attention.
• Dry eye: Either the eyes don’t produce enough tears, or the tears are of poor quality. Dry eye can be caused by medical problems such as lupus, scleroderma, and Sjog

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ☺ en beterschap