Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan het dat je zo moe bent dat je wazig gaat zien?

ik heb lenzen en ze zijn de goede sterkte, toch zie ik wazig. ik ben wel heel moe kan het daar iets mee te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
2.7K
Amadea
9 jaar geleden
Jazeker, dat kan heel goed.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

jahoor, dat heb ik ook. Als ik moe ben moet ik me echt concentreren om te focussen. Ik doe dan altijd mijn lenzen uit en mijn bril op om mijn ogen ook rust te geven, want als ik moe ben knipper ik te weinig. Dan lopen mijn ogen droog. En dat is niet goed voor een oog met een contactlens in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Droge ogen kan een oorzaak zijn, dan is de bril een goede tip.
Maar het kan ook gewoon door vermoeidheid ontstaan, dan is het tijd om rust te nemen, een dutje of een dagje helemaal niets.
+ voor je antwoord. Ook is het verstandig als dit zich regelmatig herhaalt, een oogarts te consulteren.

Andere antwoorden (1)

Kan nog een oorzaak zijn: diabetes.

Als je zeker weet dat het geen diabetes is , kan het zeker aan vermoeidheid liggen. Neem echter voor de zekerheid ook "druppels" mee, dit is een klein flesje waaruit je druppeltjes in je oog kunt druppelen .. extra vloeistof.. die helpt bij te droge [vermoeide] ogen.

Laat je ogen op diabetes testen, is belangrijk, steeds meer jonge mensen krijgen last van diabetes 2.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding