Welke zorgverzekering heeft een goede bril/lens verzekering?

Ik heb nu voor 3 jaar mijn vergoeding verbruikt en wil overstappen naar andere verzekering waar ik de beste vergoeding krijg die in een aanvullende verzekering zit

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1.2K

Antwoorden (2)

Ik zat zelf dit jaar bij De Friesland, zij vergoeden 150 euro voor brillen/lenzen wat ik heel redelijk vind. Ook omdat het in goede verhouding is tot de aanvullende premie die je betaalt. Die is namelijk niet al te duur. Sommigen vergoeden hogere bedragen maar dan is de aanvullende premie ook gelijk een fors stuk duurder.
Verder kun je enkele vergelijkingssites raadplegen; je kan daar vaak aankruisen welke vergoedingen je er in wilt hebben en dan zie je welke verzekeringen daarvoor het beste in aanmerking komen en wat ze kosten. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zilverenkruis Achmea heeft vergoedingen voor brillen en lenzen afhankelijk van welke aanvullende verzekering je neemt:
Tevens heeft Zilverenkruis 3 basis verzekeringen, dat had ik nog niet eerder gezien.
De Budget: €89,95 de Zeker: €102,45 en de Exclusief: €106,25

€6,55 Beter af *
€0 maar wel korting bij bepaalde opticiens.
€12,95 Beter af **
€100 per 3 jaar
€20,50 Beter af ***
€150 per 3 jaar
€37,49 Beter af ****
€250 per 3 jaar

ONVZ zorgverzekering heeft vergoedingen voor brillen en lenzen afhankelijk van welke aanvullende verzekering je neemt:
De basis is: €101,85

€36,73 Optifit
€150 er staat geen termijn bij genoemd, dus ik ga er vanuit dat dit per jaar is.
€53,95 Topfit
€300, ook zonder termijn
€110,67 Superfit
€450 hier staat duidelijk bij "per jaar"

PNO zorgverzekering heeft vergoedingen voor brillen en lenzen afhankelijk van welke aanvullende verzekering je neemt:
De basis is: €96,60

PNO Be Young €9,60 (staat bij speciaal voor jongeren, maar niet welke leeftijd dit dan is) Heeft een vergoeding van €100 per 2 jaar.
19,18 PNO Budget
€125 per 2 jaar
€33,90 PNO Extra
€150 per 2 jaar
€60,50 PNO Compleet
€250 per 2 jaar

Delta Lloyd zorgverzekering heeft vergoedingen voor brillen en lenzen afhankelijk van welke aanvullende verzekering je neemt:
De basis is: €98,78

De aanvullingen "start" en "extra" hebben geen vergoedingen.
€23,20 Zilver
€100 per 2 jaar
€35,82 Compleet
€100 per 2 jaar
€55,08 Comfort
€150 per 2 jaar
€127,93 Top
€750 per 2 jaar (ja echt !!!)

Dit waren de verzekeringen die een vergoeding aanbieden van in ieder geval €200 of meer. (Afhankelijk dan van het pakket.)
Er zijn meer verzekeringen die vergoedingen aanbieden, maar vaak van ongeveer €100.

Ik heb de informatie van deze site:
http://www.zorgwijzer.nl/zorgvergelijker