Vanochtend verdovende oogdruppels gehad nu drukkend gevoel wanneer gaat dit over?

Had gisteren last van mijn lens en kreeg hem niet uit. Ik dacht ik slaap er een nachtje over kijken of het morgen over is maar nee hoor vanochtend vuurrooie ogen. Huisarts opgebeld en ik kon direct terecht heb verdovende oogdruppels gekregen en de lens is eruit gehaald. Oogdruppels tegen 9 uur gekregen. Maar nu een pijnlijke druk op mijn ogen ze zijn ook nog steeds rood weet iemand hoelang dit aanhoudt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.4K

Antwoorden (1)

Dat verschilt van persoon tot persoon. Ik heb een keer vaatvernauwende druppeltjes in mijn ogen gekregen (voor een TV-opname, ze vonden mijn ogen te rood) en had daar een dag later nog last van, terwijl anderen er slechts een paar uurtjes last van hebben. Ik denk echter wel dat je met een nachtje slapen van de meeste problemen af moet zijn: wel zou ik buiten, ook in de schaduw, een zonnebril opzetten om de irritatie niet te verergeren.

Wel heb jij al sinds gisteren last van jouw lens en heb je ook met jouw lens in geslapen. Het oog was dus al zwaar geirriteerd toen je naar de huisarts ging. Daar hebben ze vervolgens nog iets in jouw oog gedruppeld en hebben ze de lens eruit gehaald. Allemaal factoren die nog wat extra irritatie aan jouw oog kunnen veroorzaken (al haal je natuurlijk de grootste brom van irritatie weg).