Vanmiddag lag ik op de vloer en opeens kreeg ik traanogen en daardoor kreeg ik branderige ogen, waar komt dit door?

Ik kreeg dus traanogen en door die tranen gingen mijn ogen heel erg branden. En het gebeurde net weer. Ik draag normaal lenzen maar dit weekend heb ik dus besloten om mijn ogen wat rust te geven en draag ik dus eventjes een bril. Ik heb dit nog nooit gevoeld. Kan iemand mij misschien wat antwoorden geven ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (1)

Branderige ogen ontstaan door verkoudheid, stress, smog en oververmoeidheid. Een jeukend en tranend oog ontstaat bij een allergische reactie van het oog op allergenen. Ook een vuiltje in het oog (of misschien een vezeltje uit jouw tapijt?) wind, rook en het dragen van contactlenzen kunnen tot irritatie van de ogen leiden.

Het niet verstandig om in de ogen te wrijven; dit verergert de klachten. Inderdaad verstandig om de lenzen tijdelijk door een bril te vervangen. Raadpleeg een arts als de klachten na enkele dagen niet verminderen.
Amadea