Nee. Het wordt afgeraden om lenzen te dragen als je ogen ontstoken zijn. Het dragen van lenzen zorgt voor minieme beschadigingen aan je ogen, die normaal gewoon weer herstellen. Maar als ze als ontstoken zijn, moeten ze rust hebben om te herstellen en lenzen zorgen voor alleen maar meer druk.
Het verstandigst is ook om de lenzen die je droeg weg te doen. Het kan namelijk zijn dat de lens de oorzaak is van de ontsteking.
Het is ook handig om bij de huisarts/opticien na te vragen of je al weer lenzen mag dragen. Soms wordt er geadviseerd om een ander soort lenzen te dragen, bijvoorbeeld die meer zuurstof doorlaten, om zo ontstekingen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Een vriendin van mij had twee weken geleden haar oog ontstoken en die mocht echt geen lenzen dragen tot het over was. Ze had niet eens een bril meer, maar ze heeft speciaal voor de gelegenheid een goedkope laten maken, want anders zag ze echt niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een vriendin van mij haalt haar lenzen altijd in het ziekenhuis en daar verbieden ze het haar ten strengste om dat te doen.