Waarom heb ik een druk in mijn oog en continu hoofdpijn?

Ik loop nu al maanden met een drukkend gevoel in mijn linkeroog en hoofd.

Ik ben lensdragend en heb inmiddels ook een bril aangeschaft omdat ik dacht dat het aan mijn lenzen lag, maar ook met de bril op blijf ik deze klachten houden.

Ik ben ook al langs de optometrist en de oogarts geweest, maar daar bleek mijn oogboldruk, netvlies etc allemaal in orde.

Er is zelfs een 3d scan van mijn oog gemaakt en die was ook goed.

De oogarts kan helemaal niets vinden wat mij deze klachten geeft.

En nu weet ik niet meer wat te doen, want ik blijf last houden van mijn linkeroog en de oogarts kan mij niet verder helpen.

Nu heb ik inmiddels ook een verwijzing voor de neuroloog, doe ik hier goed aan om langs te gaan.

Ik ben inmiddels radeloos en weet niet wat te doen.

Hartelijk dank.

Karel

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik heb deze klachten sinds februari en ik heb wel last van wat stress maar dat heb ik al jaren lang en toen ging het goed.

Ik vraag mij af of de oogarts wel goed zijn werk heeft gedaan.

Heb ik eigenlijk de mogelijkheid om een second opinion bij een andere oogarts aan te vragen.

Deze oogarts heeft een soort van prive kliniek waar je heel snel terecht kan, maar ik zou graag naar een oogarts in een normaal ziekenhuis willen gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou wel naar de neuroloog gaan als ik jou was. Waarom zou je niet gaan? Je wil toch weten hoe het komt? En vooral hoe je er af komt?! Misschien vind je de antwoorden bij de neuroloog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel vaak last zeg maar elke dag het hele jaar door van continu mijn neus snuiten, maar dit heb ik al jaren lang en had hier nooit enige last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kruidenvrouwtje als ik bij de neuroloog aangeef dat ik met name in of rond mijn oog last heb van dit drukkend gevoel, kan deze daar dan iets mee of is dat meer het terrein van een oogarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me sterk dat de oogarts zijn werk niet goed gedaan heeft. Op dit gebied zal er gewoon niks aan de hand zijn. Het kan zeker geen kwaad om langs de neuroloog te gaan. Neuroloog zal (als hij het nodig vindt) een scan van je hoofd maken. Dit zal een hoop onzekerheid wegnemen. De kans is groot dat het stress is. Een van de veroorzakers van hoofdpijn is stress. Ontspanningstherapie (of mensendieck voor een betere/andere houding) kan je hierbij helpen. En weet je dat je van vaak je neus snuiten en ook flink ophalen hoofdpijn kan krijgen. Misschien heb je last van een allergie.
Veel sterkte.

Het beste antwoord

Beste karel, Het kan zijn dat je mischien iets teveel stress heb waardoor je rare verschijnselen krijgt. Probeer om wat rustiger aan te doen. Het is natuurlijk onbekend dus we moeten kijken door alles wat opvalt zoals het warmere weer en dat soort dingen. Klopt het dat je het de laatste tijd druk hebt gehad?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn broertje had dit ook en die is door de huisarts doorverwezen naar een osteopaat. Bleek bij hem dat zijn vier schedelbotten vast zaten.
Je zou een keer kunnen kijken of een osteopaat hier iets aan kan doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt altijd de mogelijkheid bij elke specialist om een second opinion aan te vragen.
Als ik lees wat er al allemaal voor onderzoeken gedaan zijn bij/met je oog denk ik niet dat je daar nu baat bij zult hebben.

Naar mijn mening ben je juist bij de neuroloog op de beste plaats,uiteraard doe je daar ook goed aan,misschien kan deze vinden wat je mankeert en zo niet dan kun je nog altijd doorverwezen worden.
Mij zal het niks verbazen als het iets neurologisch is,zeker omdat je ook een drukkend gevoel in je hoofd hebt en stress!

Ik hoop dat je snel terecht kunt want vanaf februari is wel erg lang.

Veel sterkte,

groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk bedankt vlindertje voor je antwoord. Ik ga het dan zo doen dat ik gewoon naar de neuroloog ga, over 2 weken heb ik een afspraak en vandaar uit ga ik kijken hoe het verder gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterkte Karel, ik hoop dat ze je kunnen helpen zodat je nu snel van je klachten af komt!!!
Groetjes vlindertje