Ik heb een bril met multifocale glazen maar draag die bijna nooit, kan je daar vermoeidheidsklachten van krijgen?

Ik heb een bril voor in de verte te kijken en om te lezen. Ik draag die bril alleen niet zo vaak? hoe slecht is dat voor mijn ogen en wat voor klachten kan je er door krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek

Het beste antwoord

Als je een bril hebt, moet je 'm dragen :-)

Het is niet 'slecht' voor de ogen als je dat niet doet maar wel vermoeider, je ogen moeten zich meer inspannen. Je kunt ook brandende ogen krijgen als je veel leest en dat wordt nog erger als het kleine letters zijn of wanneer je leest bij te weinig licht. Hoofdpijnklachten zijn ook niet uitgesloten.
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
precies wat ik wilde zeggen.