Hoe mot je lichte krassen verwijderen of waar kan je dat laten doen?

Ik heb een bril met lichte krassen in de glazen en die zou ik willen laten weghalen of zelf doen. Wat is het beste advies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
4.6K

Het beste antwoord

Glazen kosten een opticiën maar een paar euro. Dus die zal het nooit repareren, omdat dat gewoon te duur is. Een nieuwe geven zou voor een opticiën veel goedkoper zijn.

Als de bril nieuw is en veel geld heeft gekost zou ik terug gaan en vragen of er garantie op zit of iets dergelijk.

Anders zou ik gewoon bij een aanbieding een nieuwe bril kopen. Er zijn veel goedkope alternatieven. Bij de DA drogist zit er bijvoorbeeld vaak een optiekzaak in. Die kijken naar de sterkte van je bril en kunnen dan voor weinig geld een bril met dezelfde sterkte leveren. Bij hoge sterktes, medische aandoeningen of iets dergelijk zou ik echter naar een goedkope opticiën gaan zoals Hans anders of Specsavers.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo heb ik pas een complete bril gekocht bij de DA drogist (Eyelove) voor 39 euro, was echter wel een aanbieding. Ze hebben alleen geen opticiën in dienst. Dus als je plus 6 hebt ofzo moet je wel uitkijken dat ze je geen langwerpig of hoekig montuur aansmeren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het was overigens met kraswerende laag en dunner geslepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Naar de opticien gaan waar je de bril gekocht hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het best kunt u teruggaan naar de optiekwinkel waar u uw bril hebt gekocht. Daar kunnen ze kijken of ze het kunnen maken, en zo niet, dan kunnen ze nieuwe glazen voor u bestellen als u dat wilt.