Hoeveel dagen van te voren moet je stoppen met lenzen dragen als je je ogen wilt laseren?

Wil het binnenkort doen maar weet niet wanneer ik moet stoppen met dragen, hoorde iets van ogen moeten herstellen ofso op 't oude gewoonte?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
3.6K

Het beste antwoord

Voordat je ogen gelaserd worden, krijg je een uitgebreid onderzoek bij de kliniek. Daar krijg je precies te horen hoe lang van tevoren je je lenzen uit moet laten. Je wordt nooit op dezelfde dag gelaserd als dat je je onderzoek gehad hebt.
Op de websites van de verschillende klinieken lees ik 4 weken voor harde lenzen, 2 weken voor zachte lenzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Van de site van een oogkliniek:

"De optometristen van XXX moeten in staat zijn om uw ogen te testen in de natuurlijke conditie, zodat de metingen die worden gedaan en gebruikt zullen worden ook heel precies zijn. Wij zouden u daarom willen verzoeken om zachte lenzen twee weken voor het vooronderzoek en harde lenzen drie weken voor het vooronderzoek niet te dragen. Contactlenzen kunnen er namelijk voor zorgen dat het hoornvlies wordt vervormd en dit kan invloed hebben op het resultaat van de ooglaserbehandeling."