Ik moet een nieuwe Varifocusbril. Ben erg geschrokken van de prijs. (ca. € 800,=) Iemand goede ervaringen met andere opticiens?

Mijn vorige kwam van Eye wish Groeneveld. Ik weet dat DA drogisten ze nu ook verkopen, maar dan moet je met een "recept" komen, en die haal je bij een opticiën, die dat natuurlijk niet meegeeft zonder je een bril te verkopen....

Alle suggesties zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
2.2K
jodyenboyke
12 jaar geleden
Ik had een paar maanden geleden een varifocus-bril bij Hans Anders voor € 150,00 (aanbieding)
zondag
12 jaar geleden
+ voor je vraag. Het is gewoon van de gekke wat ze soms voor een bril durven te vragen en dat moet meer in de openbaarheid gebracht worden.

Het beste antwoord

Bij eyes and more zijn brillen met varifocusglazen standaard €150,-
Www.eyesandmore.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is gewoon een opticien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ook ervaring bij eyes and more en de service is perfect en je bent weinig geld kwijt prima aanrader!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Ik heb er gisteren een bril besteld, ben nu heel benieuwd...Scheelt een bak met geld, en de meting leek me heel professioneel!

Andere antwoorden (5)

Een recept haal je ook bij de oogarts.
en bij de opticien koop je ook de service, als je bril niet lekker zit of er iets aan mankeert, kun je daar weer terecht.

Toegevoegd na 1 minuut:
kijk wat je verzekering dekt, en ga gewoon langs verschillende winkels prijs opvragen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oogarts had er niet zoveel zin in; kostte hem teveel tijd. Bovendien, zo zei hij, waren opticiëns meer in de exacte afwijkingen gespecialiseerd...
Je opmerking over service, daar heb ik wel wat aan! +!
Bij een drogist is het iets anders dat is geen opticien. maar er zijn meer opticiens Pearl, hans anders, specsavers en zo zijn er nog meer. Allemaal goede bedrijven met goede service.
12 jaar geleden
Ga eens naar Hans Anders. Ik heb jarenlang dure brillen van Pearle gehad tot ik een jaar terug eens bij hans binnen stapte. Goede service en zeker niet duur. Ook declareren zij rechtstreeks bij een aantal zorgaanbieders. Was toen 20 euro kwijt voor bril met glazen van glas. (dat was alleen geen varifocus) maar even ter vergelijking diezelfde bril was bij de Pearle 475 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prijs wordt ook bepaald door het sóórt varifocusglazen.
Je hebt goedkope glazen waarbij de overgang tussen het deel voor dichtbij en veraf heel scherp is en het deel voor dichtbij vrij klein - dat kan hinderlijk zijn.
De duurste glazen hebben doorgaans een betere overgang en een ruimer deel voor het dichtbij kijken.
Ik zou een aantal sites van opticiëns (Hans Anders, Pearl, Specsavers bijvoorbeeld) bekijken om te zien welke varianten zij bieden tegen welke prijzen, want volgens mij moet je wel een goede varifocusbril voor minder dan 800 euro kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij opticiens zoals Pearl kun je prima voor minder geld terecht. Heb vorige week ca. 225 euro betaald, en drie jaar geleden ca. 150 euro. (Waar mijn ziektekostenverzekering overigens ook nog wat aan betaald heeft, maar zeker geen 600 euro.) Dit was beide keren voor een varifocus-bril zonder problemen en een modieus montuur.

Hans Anders is ook goedkoop, maar daar heb ik wisselende ervaringen mee. In een kleine plaats ben ik er buitengewoon goed geholpen, maar in een grotere plaats buitengewoon slecht. Dus daar ga ik niet meer naar toe.

Ga eens op een paar plaatsen informeren, want volgens mij hoeft het niet zo duur te zijn, tenzij je echt iets heel bijzonders moet hebben, maar dan had je dat wel vermeld.