„Slijt” een oog sneller als je maar 1 goed oog hebt ?

stel je hebt maar 1 goed werkende oog. die moet natuurlijk al het werk doen. Maar kan zo’n oog dan meer „slijten” doordat hij al het werk moet doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.1K

Antwoorden (3)

Nee, een oog werkt of niet en daar houdt het op. Een oog gaat niet harder werken als de ander weg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft niks met slijtage te maken maar met ouderdom. Het is niet zo dat iemand die minder kijkt minder problemen krijgt later.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ik heb het over 1 oog. Niet ogen.
Ik neem aan dat je bedoeld dat je het dan overbelast.
Nee dat is niet aan de orde wel is het belangrijk om regelmatig controle zoals de oogdruk te laten meten
zodat jou oog gezond blijft en dat er ingegrepen kan worden als het mis dreigt te gaan.
12 jaar geleden
Integendeel.

Als een oog al het werk moet doen, ontwikkeld/traint het meer.

Het is algemeen bekend dat als iemand een lui oog heeft , juist het goeie oog afgeplakt word.