Neem je je vergoeding bij je zorgverzekering mee als je veranderd van zorgverzekering?

Bij veel aanvullende zorgverzekeringen geldt er voor lenzen/brillen een vergoeding van bijvoorbeeld €100,- per twee kalenderjaren. Wat als je die €100,- opmaakt in 1 jaar en het opvolgende jaar overstapt naar een andere zorgverzekering. Begin je dan opnieuw of wordt dit bedrag doorgesluisd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek

Het beste antwoord

Nee je krijgt dan weer die 100 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dekking aanvullende zorgverzekeringen

Alle zorgverzekeraars bieden aanvullende verzekeringen aan. De vergoedingen voor zorg en behandelingen verschillen per zorgverzekeraar. Door de verschillende aanvullende zorgverzekering te vergelijken, ziet u eenvoudig welke aanvullende verzekeringen precies aansluiten op uw voorkeuren.

Bij uw voorbeeld (bril) begint hij vanaf de nieuwe aanvullende verzekering indien u geaccepteerd bent voor deze verzekering.
groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere zorgverzekeraar heeft weer andere bepalingen voor wat betreft de aanvullende verzekeringen, daar bij hebben ze ook nog meerdere aanvullende verzekeringen, waarbij geldt: Hoe hoger de premie, des te groter de uitkering.
Tevens kunnen zorgverzekeringen je weigeren voor een AV.