kan ik lenzen nemen?

ik heb een bril maar ik doe die nooit op dus nu wil ik lenzen kan dat al? ik ben 12 ik weet niet of het kwaad kan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (4)

Volgens mij kan dat wel, vroeger (5 jaar geleden) had iemand op de basisschool dat ook, groep 6/7/8 ofzo.

Even aan je opticien vragen, dan weet je het zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zich kan het wel met 12 jaar alleen is het echt nodig als je je bril ook niet opzet. heb je een hoge sterkte dat je een bril echt nodig hebt of valt het wel mee? lenzen zijn niet goedkoop! vraag eens bij de opticien om advies want voor ieder geld een ander advies. en overleg het eens met je ouders of die het zouden willen betalen. deels wordt het vergoed door de verzekering maar niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, mijn zoon was ook 12 toen hij lenzen kreeg. Ga naar de opticien die kan je alles uitleggen, indoen is iets wat je wel even moet lern
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook daglenzen, die gebruik je maar 1 dag. Dat zou een mooie oplossing voor je zijn.